vill ha begäret är stort,

Åhå, vad jag har snöat in på att skaffa miniatyr bullterrier igen.
Jag skulle så gärna vilja ha en liten bulle att arbeta & att gosa med..

"Jaha tänker ni, men Harry då och katten?"
Precis som de flesta katter så sköter Helma sig själv. Springer ute och ränner om dagarna (så länge det inte ösregnar) och ligger och sover eller gosar lite om kvällarna.

Vad beträffar Harryboysen så har han ;för det första världens sämsta bakben, han lider ju av patella luxation dvs att knäskålarna hoppar ur led.
Han har ju opererat ena benet två gånger för detta och det andra en gång. Han kommer aldrig att bli helt frisk eftersom att hans knäskålar är för grunda och hans ledband är förslappade, så jag kan inte gå så jättelånga promenader med honom, då han snabbt blir ganska så ansträngd av detta. Men han tror att han orkar mer än vad hans ben gör, så det är synd..Fick ju åka in akut till Slöinge djursjukhus för några veckor sedan då han blev akuthalt på ena benet, blev skiträdd och trodde att benet var totaltpajjat eftersom jag hade motionerat ganska mycket med honom tre dagar på rad innan detta hände. Dom kunde inte konstatera vad det var riktigt, men trodde att det var knät som hade lagt sig fel och inte hoppat tillbaka helt enkelt. Han fick smärtstillande och skulle ha en veckas vila. Det hjälpte väl lite, men han haltar lite då och då..

Dessutom har Harry noll motivation till träning, what so ever!
Godis & klickern funkar i 5 minuter och någon rolig leksak i 3 minuter. Sen när han väl känner att han har fått ut det han vill så lägger han sig. Så det är inte lätt att jobba med en sådan hund som varken får röra sig överdrivet mycket eller ens tycker det är kul att träna. Han vill helst ligga och snarka i ett hörn liksom. Och det tycker jag är såå tråkigt! Längtar efter att få arbeta med en hund igen!
När jag hade Ballen så gick jag både kurser på skolan med honom samt på brukshundsklubben i Mullsjö, och det var kalas kul, var verkligen min hobby! Ja, dom dagarna han skötte sig och vädret var ok villsäga ;)

Harry var ju förövrigt ett impulsköp. Försommaren 2009 tog jag med min mor till en Bullterrier Kennel uppe i Borlänge som jag tyckte verkade bra, dels för att lära känna rasen lite bättre samt att ev sätta mig på kö för en valp. Den kvinnan som hade kenneln födde upp både standard & miniatyr bullar och det gillade jag :)
(Min mamma var anti bullterrier innan vi for dit och drog slutsatsen att det var en "kamphund". Meeen det ändrades direkt efter vårt besök där). Jag blev ju förstås ännu mer såld på rasen och bokade upp mig på en valp, jag skulle ha förstatjing om den skulle födas någon hanvalp i kullen.
Dessvärre fick den tiken missfall och förlorade alla valparna som hon väntade, så det blev ingen bulle för mig.
Och eftersom jag var så inställd på att jag skulle skaffa en hund och blev helt förstörd efter att jag fick det beskedet så satte jag mig oich började kolla på blocket direkt. Hittade en annons om två pommepojkar och tänkte att jag kunde åka och kolla in den dära lilla bruna jycken, då det trots allt bara var några få mil bort.

Man ska inte åka och kolla på valp. Speciellt INTE på pomeranianvalpar! Blev ju förälskad i den lilla 700 grams minibjörnen direkt, var ju det sötaste jag hade sett i hela mitt liv! Så jag tingade honom direkt och hämtade han några dagar senare.
Han var förövrigt hemsk det första halvåret! Han vägrade bli rumsren och ville inte ha någon kontakt med någon alls människa eller hund alls. Han bet alla människor och var dum mot andra hundar, speciellt mot Dino.. Alla säger att bullterrier valpar är jobbiga, men dom slår inte Harry.Han var en liten djävul rent ut sagt. Men efter lite träning, eller ja, en hel del träning blev han världens bästa kokos björne! :D
Han är verkligen så snäll mot alla människor & djur, han har tålamod med både småbarn, jobbiga katter och valpar. Han är verkligen en superdunder mysig hund!

Men han är fortfarande ingen bullterrier...

Så om någon vill ge mig en sisådär 15-20 lakan så jag köpa mig en liten bulle hade jag blivit glad!
 
När jag skaffar mig en sånhär liten goding så ska han heta Snobben, Harald eller Butler! Haha! :)
 
Detta är jag och lilla Humla, visst klär jag med en bullterrier?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0