Lördagsmiddag,

Lite mer mat var det ja..Så här får ni tips på en sjukt god och enkel lördagsmiddag!

Dvs. Örtmarinerad kalkonbröstfilé på en bädd av smörslungade sugarsnaps & haricoverts. Samt hasselbackadpotatis toppad med parmesan & bacon och vitlök & limecréme.




Jag gjorde en marinad på olivolja, salt,peppar, pressad vitlök samt hackade örter. Lät kalkonbröstfilén götta sig i detta en bra tag innan jag fräste på den på spisen (så den skulle få yta & färg) och sen skjutsade in den i ugnen.

Gjorde hasselbackspotatis på traditionellt vis förutom att jag toppade den med fint riven parmesan och stekt bacon de sista 10 mimuterna i ugnen.

Sugarsnapsen & haricovertsen smörslungade jag bara precis innan allt annat var färdigt.


Crémen bestod bara av turkisk yoghurt, lime, vitlök samt salt & peppar och lite chili.

Kalas gott och superenkelt som bara tar en sisådär 30 minuter att tillaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0