världens sämsta hundägare,

Det är jag det. För jag har låtit min hund äta doggy torrfoder i några veckor nu...
MEN det är enbart för att han är så sjukt kräsen och vägrar äta nått annat typ! Grejen med Harry är att han går upp lätt i vikt, så jag måste ha ett fettsnålt foder alltså ett dietfoder, dessutom så kan han bara äta småbitar men om han äter för mycket dietfoder så blir hans päls matt och ful. Det blir ett litet dilemma alltså, finns ju inte så många dietfoder att välja mellan då..
Jag köpte royals dietfoder för småhundar ett väldigt bra tag, men tillslut vägrade han äta det helt och hållet. Även om jag blandade ut det.. Tillslut fick jag damp och köpte doggy eftersom jag vet att det är småbitar och vet ni.. Han äter det!
Det enda minuset är att han bajsar lite mer men det beror ju på kvallen, han kan ju inte tillgodo se sig detta fodret lika bra. Men annars så får det faktiskt funka ett tag framöver. Det är bara 10% fett i och sen typ 21% protein, i royals dietfoder är det typ 16% fett och 22% protein.. Så rent procentmässigt är det ju bra! Att det är mer spannmål än animaliskt fett & dylikt i får jag skita i ett tag :)

Och om man ska prata ur ekonomisk synvinkel..3kg av Royals dietfoder kostar ca 299:- och 3 kg doggy kostar 59:-, helt sjukt ju!

Förövrigt går det "bra" med lopperidet här hemma. Djuren kliar sig allt mindre och jag har letat efter både nytt bajs och loppor i pälsen men hittar faktiskt inget. Tror det bara är själva betten som kliar nu.
Vågade inte chansa på att det bara var igelkottsloppor så har behandlat efter kattloppa. Dvs med frontline comp & program vet. Detta ska vi nu ge dom 1 ggn i månaden i några månader framöver för att vara helt säker på att dom inte får tillbaka skiten detta året igen.
Har ju även städat väldigt noga här hemma, dammsugit, torkat golv & lisetr samt tvättat allt som dom har legat på eller som har nuddat golvet :P
 
Sååattejaa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0