one week later,

Tjäääna! (som grabbarna säger i cafe bärs)

Sitter & dricker kaffi och lyssnar på p4 (är så sjukt trött på alla radiokanaler som ska spela samma låtar om & om igen och prata om samma saker. T.o.m om dom spelar en gammal låt så är det en låt de alltid kör, aldrig någon förändring där inte. Men p4 är de lite förändring iaf, gammelradio jag vet..Lyssnar dock alltid på morgonpasset i p3, kodjos skratt kan förgylla hela min dag. Menejajasåatteee!) och pustar ut lite.

Städfredag idag vettni. Får passa på innan helgen är här och när Lucas är på dagis. Har dammsugat och gnott lite här & där, så nu värker ryggen och mina händer svider efter rengörningsmedlet. Men nu är det fint, iaf i några timmar till .. Har även lagt karrén på marinering, blir carnitas här ikväll! Ni som inte har prövat det, gör det snarast! Slår det mesta till fredagsmyset! Ni som är sugna på att pröva kan ju komma förbi ikväll vettja! ;)

Är förövrigt lite bitterfitta idag, mensvärken från helvetet samt pms på det. Yihaa!
Dessutom har jag sovit max 5 timmar denna veckan. Är inne i en sån där rolig period när man inte kan sova ni vet? Ligger och vrider och vänder mig tills jag blir alldeles svett. Kastar då av mig täcket och börjar istället frysa, och så håller det på så. Dessutom går hjärnan påj högvarv under tiden och så vaknar Lucas lagom tills jag ska somna och vill komma in till oss, och han mina vänner är som en virvelvind i sängen. Johan & Lucas är väldigt lika när dom sover. Dom rör sig, smaskar och pratar i sömnen, ibland går dom även i sömnen. Inte alltid så lätt att sova gott då, eller jo, ibland kanske :)

Förövrigt så är Lucas så jääävla söt ibland. Som idag när vi gick till dagis så fick han syn på en lastbil som åkte förbi oss och då pekade han på den och så sa han;
- Papa, däe?
- Nej det var inte pappa, pappa åker i en annan lastbil.
- Papa, obbe?
- Ja, pappa är på jobbet..
- Brrrrruuuumbruuum papa!
- Ja, så låter pappas lastbil!

Nu fattar man ju att han förstår en hel del :) gulleplutt!


Vårt lilla hjärta<3
man kan förövrigt se hans lilla nuna i Studio strandhs skyltfönster här i h-stad de närmsta veckorna :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0