febertopp,

Kan inte sova, så passar på att sitta vid datorn nu när jag ändå har litta tid över.
Johan är på jobbet sen en timme tillbaka och Lucas sover sen en timme tillbaka.
Hade gärna velat att alla mina grabbarskulle ligga jämte mig i sängen just nu så, så jag hade kunnat ligga och mysa med dom till ljudet av regnet som slår på rutan. Men men, snart är det helg iallafall :)

Lucas går in på sitt andra dygn med feber idag. Hög sådan. Pendlar mellan 39,5 - 38,6 utan alvedon och när jag ger honom alvedonen lyckas jag få ner den till 37,5 iallafall. Jobbigt att se mitt älskade lilla jesubarn så sjukt. Eller visserligen så är han sig själv, bara lite gnälligare och en massa klängigare. Igår fick jag inget gjort här hemma, han skulle bara sitta på min höft heeeela dagen. Även när han skulle sova. Fick inget gjort här hemma förrens vid halv fem tiden då Johan kom hem från jobb, först då kunde jag plocka, diska och laga mat. Men men, det spelar egentligen inte så stor roll, så länge Lucas vill ha mig vid sin sida så ska jag vara där :) Min uppgift som morsa att han ska känna sig trygg. Så vad gör lite skit i hörnen och en massa disk i köket då?
Nu när han är sjuk så har han ingen större aptit på mat direkt, lite gröt går ner och mosad banan med. Vällning funkar annars bäst. Igår så prövade vi med lite biffstroganoff till middag, men det dög ju verkligen inte.. Så istället la jag lite kokade makaroner, majs och små bitar av banan i en liten skål som han kunde pilla med medans vi andra åt. Och jovisst, det funkade kanon! Dels fick han sysselsätta sig med lite pyssel och sen tyckte han att det var kul att få äta själv med, även om det gick sådär att träffa munnen ;)

Idag ska jag väl bara spendera dagen här hemma med sjuklingen.

Nu ska jag iallafall dricka upp mitt thé och kolla på Agenetas nyårs karameller. Missade det på tv, eftersom Johan ville se Filip & Fredrik. Men tacka vet jag tv4play (alla playkanaler för den delen)!


Kommentarer
Postat av: Ericaa

sv: Jaa, var nästan 100% säker på det. Drygaste jag har hört, haha!

2012-01-07 @ 23:42:58
URL: http://ericaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0