9 months,

Idag blir Lucky hela 9 månader gammal - stora killen!
Det ska vi fira med en fika och lite lek på Brooktorpsgården med Jennie lite senare idag :)

Helt galet vad tiden går fort och jag börjar verkligen få ångest över det där med jobb och dagis.
Jag vill börja jobba till sommaren men grejen är den att den sämsta tiden för inskolning på dagis är ju under sommaren då det inte är ordinare personal eller barn på ställena. Dessutom brukar dom inte ta in fler barn förens efter sommaren då dom har nya platser efter dom stora barnen som har börjat i skolan.
Skulle så gärna vilja stå i en butik eller djuraffär några dar i veckan och bara få jobba lite, hade vart alla tiders..
Men men...Vi får väl se hur det blir.

Nu vid nio månader har lilleman utvecklats ännu mer och han växer så det knakar, han väger strax över 9 kg och är 74 cm lång. Han älskar att leta efter lampan och att pilla på allt som han inte får pilla på.
Han har börjat sova bättre på nätterna och så har han två tänder på g. Han älskar nästan all mat ( men den ska helst vara hemma lagad) och han vill gärna äta själv så mycket som möjligt . Han kryper oftast som en babian numera och kan stå någon sekund utan att hålla i sig, dessutom kan han säga några fler ord:
Mamma - mamma (jag)
Papa/babba - Pappa (johan)
E de - Vad är det
Dää - Där
Tuttte/titta - Tutte/ titta ( han säger olika men något av det menar han iallafall, tror jag, haha:)
Ladda - Lampa


Lucas tog egobild på sig själv och katten häromdagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0