sjuukt vidrigt,

Jag får panik!
Helt seriöst..verkligen jättemycket panik!!

Vår jävla katt har fått loppor som hon har smittat Harry med det. Märkte att han hade det idag efter att ha kliat sigi natt (han är ingen kli hund vanligtvis). Helma har alltid kliat och tvättat sig, men hon har inte gjort det mer eller mindre än vanligt,kanske lite mer nu när jag tänker på det.

Såg iallafall att harry hade massa svartaprickar vid pälsen vid öronen och då fattade jag ju! Så då skickade johan till apoteket så han fick köpa frontline som tydligen skulle vara det bästa?
Har även tvättat alla textilier som går att tvätta och dammsugit & skurat golvet noga!

Även om det inte kan smitta till oss människor så får jag ändå panik. Känner mig så fattig & lortig när jag har ohyra i min närhet. Dessutom är det pinsamt. MEN, WHAT TO DO?! Helma vill vara utekatt och jag kan inte hindra henne från detta nu när hon trivs så bra med det liksom..
Får ta och döda den däringa äckliga katthanen som springer efter henne. Han skriker efter henne och skvätter överallt, tom på vår vagn. Han ser så smal & skabbig ut så det är säkert han som har smittat henne, röd är han med.

Äh, vad mer kan man säga än usch.

Har nån av era husdjur haft loppor? Hur botade ni det på bästa sätt? När kunde ni träffa andra djur, när försvinner smittorisken liksom?

Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch. Nej våra har aldrig haft det men eftersom bägge är utekatter så ger vi frontline till bägge i förebyggande syfte (håller ngn månad sen får man fylla på) Speciellt på sommaren!

Svar: Okej, vad skönt för er! Nått av det äckligaste jag har varr med om! :o
emma.

2012-08-30 @ 06:44:40
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0