Preggolista,

I brist på annat att skriva slänger jag upp en lista :)


Graviditeten

Vilka var dina favorit kläder?
Leggings och stor tunika


Vad var din/dina favorit rätter?
Allt i princip, åt som en flodhäst.


Vad var dina/din favorit dryck?
Smaksatt bubbelvatten


Vad tyckte du inte om?
Kaffe, kokt korv och pepparkakor


Var det någon favorit rätt som ändrades?

Hmm, njee..

 

Vad var du mest sugen på?
Saltgurka, godis och glass


Hade du halsbränna?
Mot slutet av graviditeten ja. Levde på samarin, men inte hade Lucas en stor kaluffs för de :D


Hade du sammandragningar?
Ja, från vecka 22 tror jag.


Mådde du illa?
Nej, nästan inget alls. Förutom när jag kände äckliga dofter.


Vilken sovställning var bäst?
Sidan helt klart!


När var din BF dag?
21 maj


Gick du över tiden?
Nepp, han kom på utsatt datum.


Hur mycket gick du upp i vikt?
20 kg :)


Hade du mycket vätska i kroppen?
Ja, det fanns en hel del ^^


Hur var ditt psyke?
Typ som vanligt.


Gnällde/klagade du?
Ja, på min foglossning, haha!


Vad trodde du det var för kön?
Jag trodde det var en pojk, tyckte allt jag hade skymtat hans lille snopp på ultraljudet.


Visste du vad det var för kön?
Nej, men jag kände på mig.


Hur låg ditt SF mått?
Följde kurvan som jag skulle.


Var du rädd något?
Ja, oroade mig för att det inte skulle bli en bebis.


Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Som den jag fick.

Hur ser du på graviditeten idag?
Otroligt mysigt att baka bebis men jobbigt med extra vikt och foglossning.


Förlossningen


När började din förlossning?
Den 20:e maj


Hur började den?
Vattnet gick klockan 18.00. Jag låg i sängen och kollade på Tre kronor avsnitt och käkade godis och sen sa det PLOFF och så forsade det vatten i hela sängen, haha :)


När åkte du/ni in till förlossningen?
Runt 18.30 tiden.

Varför?
Vattenavgång och sen började värkarna komma så fort vi hade lämnat Harry hos Mamma och Pappa :)


Vem/vilka åkte du in med?
Johan <3


Fick du/ni åka hem igen?
Nej, vi blev inskrivna såfort CTG:n var gjord.


Vilket sjukhus skedde förlossningen på?
Länssjukhuset ryhov.


Hur mycket var du öppen när ni kom in?
Dom valde att att inte kolla förens klockan 22, då det var personalbyte. Då var jag öppen 3 cm.


Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen?
Hade värkar, blev så hög på lustgas att jag spydde, fick eda (tog 3 gånger innan han satte den) och krystade tillslut ut världens finaste grabb!


Vilka/vilken var med under förlossningen?
Johan, en barnmorska och två undersköterskor och så narkosläkaren som la eda:n.

Tog du nått smärtstillande?
Lustgas & EDA. (edan kunde jag egentligen skippat, var fullt öppen när han hade satt den)


Grät du?
Tror inte de. Förutom när jag fick se Lucas då :)


Vad tyckte du var jobbigast?
Att värkarna var så intensiva(hade 7 värkar på 10 minuter som höll i minst 1 minut. PUh!)

Samt att trycka ut honom, fick ut hela honom på första krysten :)

Var du rädd för något?
Att spricka från A-Ö och att det skulle hände nått med Lucas under förlossningen. Samt att jag skulle behöva sugklocka eller kejsarsnitt.


Hur lång tid tog det?
Var inne på förlossningen i 7 timmar.


Hur ser du på förlossningen idag?
Ett nödvändigt ont som jag gärna gör om minst 2 gånger till, haha! Fantastisk upplevelse! :)


Barnet
När kom barnet?
Klockan 02.20 den 21 maj


Vad blev det för kön?
Pojke


Hur mycket vägde barnet?
3290 g


Hur lång var barnet?
51 cm


Vad var huvudomfånget?
36 cm


Hur mådde barnet?
Helt perfekt!



Inne på vårt förlossningsrum - Här ska det födas barn!


Nyfödd Lucas med en schleten mami<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0