en helt vanlig jävla muffin,

Sen senast jag skrev så har jag hunnit med att laga mat vilket som skrivet fick bli wok, närmare bestämt kycklingwok. Passade även på att göra morotspuré till lilleman under tiden som den andra maten stod på på spisen. Jag frös in några smakportioner av morotspuren men sparade lite som han skulle få smaka på när han vaknade. Som han åt sen när han väl fick smaka, han riktigt gapade som en liten fågelunge efter mer :)
Var ju riktigt smidigt att göra och som sagt väldigt uppskattat, så det ska jag göra fler gånger :)

Efter att vi alla hade ätit så bakade jag muffins med citron & chokladsmak. Och herrejösses så goda de blev, saftiga och väldigt smakrika! Johan tyckte dom smakade bättre än köpemuffins och då blev jag glad :) Jag har aldrig vart en höjdare på muffins, har typ alltid misslyckats, men idag så kammade jag allt hem segern! Tänkte börja baka lite mer muffins här hemma då det är väldigt praktiskt! Man kan göra dom i så många olika smakvarianter och om man får besök kan man ju även lyxa till det med lite frosting på toppen :)

Efter matlagning, bakning och diskning i köket så har kvällen bestått av mycket gos med grabbarna här hemma.
Lucas har vart på extra busigt humör och velat att mamma & pappa ska leka med honom hela kvällen. Får hoppas att besöket till babycafét tröttar ut honom så han somnar lite tidigare imorgon kväll :)

Kollade på dokumentären "Kaos i Båstad" och seriöst vad pinsamma och patetiska människor det finns. Folk sparar alltså hela året för att ha råd att åka ner 2 veckor till båstad för att kunna supa & svina så exklusivt som möjligt, allt bara för att få fucka och leka rikare än vad man är. Vad är det för liv frågar jag mig ? Ett patetiskt ett, känns som ett rollspel. Dom 2 äldre ruggugglorna i serien som springer runt och letar karlar är fan så jävla sorliga att jag nästan tycker synd om dom, men bara nästan. För jag skäms mest och blir full i skratt eftersom dom är så pinsamma! Snacka om att försöka vara någon som man inte är, dvs 25 år yngre. Dom skulle kunna vara vilka 2 snygga medelålders kvinnor som helst, men tack vare den pinsamma attityden, klädseln och håret osv så ser dom bara ut som två avdankade p-skådisar :)
Och hon den såkallade modellen känns också så fejk. Visst hon är en söt tjej men hon försöker antagligen också vara mer än vad hon egentligen är. Känns även som hon inte har några "riktiga" vänner så hon tog väl första bästa mobbad barndomskamrat så hon skulle kunna ha någon att umgås med där nere i båstad och känna sig snyggare över eller hur man nu ska förklara det.
Nee, snobbar och annat sånt folk är inget för mig. Hellre äta gröt tillsammans än oxfilé ensam som han säger i filmen Tillsammans :)
Visst har jag väl ingen rätt att döma andra människor, men dom får gärna vara dömande mot mig och ansé att jag är white trash eller vad folk nu kan tycka om mig. Men jag är iallafall lycklig med mitt liv och jag behöver inte låtsas att vara någon jag inte är :)


Neej nu ska väl det fattiga fettot gå och sova, men jag passar på att skriva recepten på purén och muffinsen för den som vill pröva på :)

Morotspuré
2 morötter
Ett halvt glas bröstmjölk (går ju självklart bra med ersättning eller vatten för dom som inte ammar, jag hade fryst in sedan tidigare)
En klick osaltat smör

Skala morötterna, skär i slantar och koka på högvärme i ca 5-10 min tills dem blir mjuka.
Mixa sedan morötterna och häll därefter i mjölk och smör till önskad konsistens. Färdigt att servera eller frysa in till små smakportioner (jag använder isbitsformar att frysa in det hela i så kan man lätt trycka ut kuber efter hur mycket lilleman äter). 

Citron & Chokladmuffins 
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 1/2 dl strösocker
125 g smör eller margarin
2 ägg
1 dl Créme fraiche
Rivet skal från 1 citron
100g choklad


Börja med att riva chokladen grovt samt riva citronskalet. Vispa smör och socker luftigt med elvisp samt vispa i ett ägg i taget och tillsätt sedan creme fraichen. Blanda de torra ingredienserna, chokladen och citronskalet i en annan bunke och rör sedan försiktigt ner de torra ingredienserna i äggblandningen.. Fördela smeten i 12 stora formar och grädda i ca 25 minuter i - 200°C. VOILA!




Muffinsplåten köpte jag på gekås för 30 pix och formarna kostade endast en tia (investera i en sådan plåt, gör så att muffinsarna inte sjunker ihop) :)


Kommentarer
Postat av: Ericaa

sv: Mamma köpte ett sånt till dig med! Så om du vill ha det får ni ta och komma hit ;)

2011-09-21 @ 22:52:59
URL: http://ericaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0