Helgen,

Som sagt så hade jag besök i helgen.
Det var Jossan, Isabelle och hennes dotter Ellie som kom på besök.
Jag tycker det var så otroligt kul och mysigt att få ha mina gamla barndomskompisar på besök. Har saknat att få umgås och prata med dom :)

En liten sammanfattning av helgen:

De anlände i fredagskväll, runt halv åtta tiden lite trötta och hungriga efter en lång bilfärd. Det första dom fick var ett glas med vin i mina "big carl" vinglas, haha! Ellie fick sig ett glas med jordgubbssaft och det var hon nöjd med!
Johan skulle ju ut och svira med Hampus & Hampus och några andra grabbar så vi hade tjejkväll för hela slanten med undantag för Lucas dårå.
Vi åt tacos, drack vin och pratade på för fulla muggar! Efter maten så placerade vi oss alla i soffan och hade massa fredagsmys och tog igen en massa prat och hemlisar, dessutom fick dom gosa bebis och jag fick gosa trotsig treåring :)
När vi skulle gå och lägga oss vid typ 2 tiden, så fick jag ett sms fullt med felstavningar(klassiskt fyllesms) av min älskade sambo att han satt på akuten och att jag inte behövde vänta uppe.
Jag försökte ringa men han svarade inte, panik ja visst.
Tillslut fick jag tag i honom och då visade det sig att Johans kompis hade åkt på rejält med däng av något pucko på en krog här i h-stad, en sån kille som hade gått ut på krogen enbart för att få slåss ni vet. SOm tur var kom polisen och körde dom till akuten och fick tag i puckot som hade gjort det, så då kunde jag somna tillslut :)

Jag vaknade upp på morgonen av det underbaraste ljudet ni kan tänka er. En skrikande liten tjej med en otroligt gäll röst som jagde min hund, underbart! Men Ellie gjorde så vi kom upp i tid iallafall ;)
Johan fick sova kvar, så gjorde vi andra iordning oss för ett par timmar på stan. Vi strosade runt på torget, inne i stan, gick vidare till pippi parken där Ellie fick leka av sig och sen efter det gick vi till Broktorpsgården för en fika (dock var lekrummet upptaget så vi fick sitta i rummet jämte så Ellie kunde gå in där och leka med dom andra barnen när det blev för tråkigt för att fika) och efter det blev det ett besök till systemet innan vi gick hem för att äta lunch. Vi slappade några timmar innan vi tillslut tog tag i oss själva och började göra oss iordning för en tjejkväll ute på stan. Johan var snäll och lovade att han skulle se efter både Lucas och Ellie och ha lite myskväll här hemma med dom och Hampusarna. Så vi gjorde oss som sagt i ordning till musik och tog oss några glas innan vi begav oss ut. Vi gick först till Harrys och åt god mat och drack gott till, stannade inte allt för länge där eftersom det var en redig köttmarknad där. Bara en massa äldre som ville limma på oss. Så nä, vi stack vidare för att se om det fanns något roligare ställe för oss.
Dock var man tvungen att vara född -83/85 för att komma in på de flesta ställena, så det sög ju.
Och dom ställenea där vi väl kom in på var det mest väldigt mycket yngre människor på. Tillslut hittade vi iallafall till James Rockbar. Det var väldigt mycket konstigt folk där, 100 ggr värre än dom värsta som hänger på Bongo i Jkpg. Men vi slapp betalade inträde och dom hade bra priser på alkoholen, dessutom hade dom sköna soffor coh ett airhockey spel så vi bestämde oss för att stanna. Och efter ett tag började allt mer "normala" människor trilla in och vi drack gott och spelade airhockey och hade det trevligt som bara den :)
Tack flickor för ni förgyllde min helg med galej och galenskaper, det här kommer jag leva på länge! :)

Dock är det helt sjukt vad man har ändrats i sitt beteende sedan man fick barn. Man uppskattar verkligen att få komma hem och gosa ner sig jämte sin älskade och sitt vackra jesusbarn om man säger så! :)

Lägger upp några bilder från i lördagskväll.

Jossan, Issa, emma


Ellie sminkar mamma innan hon ska ut på galej :)


Fina Jossan & Lucas :)


Issa and the kids


Såhär såg det ut när vi lämnade hemmet. Lite kvällsmat innan det var
dags för lejonkungen, godis och mys :)



Tjejorna på Harrys!


Vi var bara tvugna! Denna man satt och flörtade i baren, men fick inget napp.
HOW COME?!


På James rockbar


Why so serious?


Jossikossi!


Me and my precious Whiskey sour!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha, var är bilderna på när han killen försökte låtsas vara min pojkvän då? ;) Tack för en bra helg Björk, love you! <3

2011-10-10 @ 22:33:11
URL: http://jowssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0