förstörd mus,

Hej!

Min musplatta har gått sönder, fattar fasen inte varför. Men pilen rör sig inte ett skvatt på datorn iallafall. Som tur är hade Johan en liten usb-mus som funkar :)

Har haft en himla mysig helg med la familia, skönt att få träffa dom igen. Som den mamma & pappagris jag är tycker jag det var evigheter sedan! Harry tyckte också det var kul att få leka av sig med sina kompisar, igår efter att dom hade åkt hem låg han i sitt fönster och sov heeeela dagen.

I fredags spenderade vi kvällen vid matbordet eller i soffan framför idol. Det blev en tre rätters middag tillslut och den gick hem hos alla, eller dom sa att det var gott iallafall!  :P
Jag serverade:

Förrätt: Spenatknyten (smördegsknyten fyllda med en röra gjord på stekt purjo,bacon,hackad spenat, grädde och gorgonzola)
Varmrätt: Potatisgratäng med marinerad fläskytterfilé samt sallad och beasås.
Dessert: Ungsbakade färska fikon med vaniljmascarpone och mörk choklad samt kladdkaka

Alla rätterna gick hem, men förrätten och efterrätten var vinnarna!
Pappa gillar inte spenat men erkände att knytena var jättegoda och åt glatt upp och dom andra gillar inte fikon egentligen, men gillade detta!  Då har man väl ändå lyckats i köket? Om man får någon att äta något den inte gillar och den GILLAR DE ?! :)
Jaja, nog med skrytning för min egen del ;)

På lördagen efter att alla hade gjort sig iordning så åkte Johan & min pappa till kristiansstad och kollade på bil medans vi kvinnor & Lucas gick på stan och kollade runt lite.
Sen på eftermiddagen var vi bjudna på kalkonmiddag hemma hos min faster & hennes familj. Har aldrig ätit helstekt kalkon innan, men det var gott! :) Blev även bjudna på en smarrig & otroligt saftig chokladtårta som min kusin hade bakat - måttligt svullen mage man hade sen på kvällen ^^
Igår efter att familjen åkte hem så gick vi ut och promenerade en sväng i det fina vädret innan vi prakerade våra arseln i soffan med varsin kina box & lite naturgodis framför Karlsson på taket :)

Otroligt mysig helg med mycket god mat!
Fan vad jag älskar mat egentligen..... och sötsaker!
Jag är en gottegris!

Förövrigt - Lucas la världens bajsblöja innan. Önskar att Johan hade fått den, hade velat se hans panik, för det var verkligen bajs ÖVERALLT!
Jag fick till och med bajs på mina händer och mitt linne och mina byxor. Det ända jag tänkte på var att få Lucas ren och fin och få mina händer rena. Kollade precis ner på mina kläder och insåg att jag inte har bytit kläder sen dess och har bajsfläckar på mina kläder (självklart ska jag byta nu när jag kom på detta).  Men är det bara jag som inte orkar bry sig om det kommer lite bajs, spy eller dreggel på sina egna kläder, så länge ens barn är rent och torrt typ? Inte för att jag skulle gå ut i en bajsig tröja liksom, men man glömmer bort sig själv så lätt nu för tiden. Jaja, ni fattar väl på ett ungefär hur jag menar?
Dags att byta på mig själv!

CIAO!


Lucas fick smaka på majskrokar igår förförsta gången. Han tyckte det var konstigt, men i det stora hela väldigt gott!


Kladdiga som lim blev dom jäkla krokarna också, så Lucas sket i att hålla i den tillslut :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0