wash away,

I got troubles oh, but not today
Cause they're gonna wash away
They're gonna wash away...

Joe Purdy - Wash away <--- Love the lyrics!

Hej förresten!
Sitter och lyssnar på Herr Purdy och har precis lagt Lucas för en liten förmiddagslur.
Så nu har man lite tid för datorn.

Idag gick jag upp tidigt, halv sju (tidigt för att vara mig nu för tiden) för att göra mig i ordning och för att sedan bege mig till sjukgymnasten. Det var så sjukt skönt att få gå upp och vara för sig själv lite. Kändes som att jag skulle iväg till jobbet för en minut, saknar det med. Saknar att få prata med människor och känna att man verkligen jobbar och gör nytta (misstolka mig inte nu, älskar att få vara hemma med min son, men man saknar ändå att göra nått annat ibland).
Sjukgymnasten sa att hon inte såg något onormalt med mig, det enda var att mitt ena ben var lite kortare än det andra (men de gör man tydligen inget åt om det inte skiljer nått extremt) och att min ryggrad var för böjlig typ. Så jag fick göra massa övningar i bara trosor ( som var lite sådär fladdriga så jag var rädd att jag visade upp hela härligheten för henne i vissa övningar!!) och hon tryckte och klämde och hade sig. Fick med mig ett papper med några övningar på som jag måste göra flera gånger varje dag tills jag ska dit nästa gång för att träna med henne, fick dessutom låna med mig en "svank-kudde" som jag ska annvända så fort jag sitter ner. Hoppas innerligt att det ska ge resultat nu iallafall! Känns ju inte så rockigt att vara 21 år och ha ryggproblem som en 60 årig gruvarbetare liksom.

Johan fick börja jobbet senare idag och det tror jag han uppskattade. Att få gå upp med Lucas själv och ha sånt härligt morgonmys. Lucas är alltid så gosig och pratglad på morgonen (oftast) och det brukar johan nästan alltid missa pga jobbet.
MEN, sen när jag väl kom hem så möts jag av en rätt rolig syn. Dom sitter vid bordet och äter frukost och så ser jag att Lucas får spagetti & köttfärssås!
- Men varför ger du Lucas spagetti & köttfärsås till frukost för!?
- Nej men gröten var slut, fanns bara lite kvar och det fick han och sen tog jag detta med..
- Det fanns en helt nu förpackning med gröt ett fack ner skafferiet och annars fanns det äppelpuré i kylen....!
- Aha.... Äh, detta går lika bra!
Hahaha, så typiskt Johan att aldrig öppna ögonen ordentligt! :) Men det är en av dom egenskaperna jag älskar lite extra hos honom, förutom när jag är på dåligt humör ska tilläggas ;)

Hmm... Vad som händer idag?
Har inte den blekaste, har bajsont i ryggen nu efter alla övningar jag har gjort.
Men en promenix på stan med lilleman och kolla lite i affärerna när han har vaknat kanske..
Och sen kanske en fika på Roberts med både mannen och sonen när han kommer hem i från jobb.
Dock har jag redan vart på Roberts en gång denna veckan, fast med Jennie då :) Men dom har så sjukt goda brownies och latte där (lite dyrt dock), dessutom älskar både jag och Lucas deras barnstolar.
Men men, vi får väl helt enkelt se vad som händer!

TJINGELING!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0