Gravenhurst,

Blöööööö! Jag är så sjukt jävla trött!
Hade kunnat gå och lägga mig nu om det inte hade vart för att jag hade tvättstugan.
Lilleman har hållt mig vaken mer än halva natten känns det som. Har fan såna blå ikea-kassar under ögonen idag. Ingen vacker mama här inte!
Nu förmiddagsvilar plutte iallafall :)

Helgen har vart mysig och har innehållt lite mer sömn. I fredags tog först lilla familjen sig en eftermiddagsfika på Sandys (deras paninis var inte mycket att hurra för). Sen hade vi myskväll här hemma i soffan framför tvn med Lucia choklad glögg(som var äcklig), vin, godis. Jennie och Aramis var här också och vi kollade på idol och Armageddon. Vilken film det är egentligen! Tror ingens öga var torrt i slutet av filmen, Bruce Willis - What a man! Ben Affleck med iofs! ;)

I lördags tog vi sovmorgon och sen lång frukost innan vi gjorde oss i ordning.. Vi visste inte vad vi skulle göra dock, men bestämde oss sen för att åka till Ikea i Helsingborg. Köpte doftljus, glöggmuggar, gardiner, lite bestick och skålar till Lucas samt en drake till Lucas. Han tittade så storögt på den, så jag var bara tvungen att köpa den (i bilen så ville han inte ha den längre). När vi skulle åka hem så tog vi vägen förbi Höganäs & fam. Ling, lilleman behövde äta och byta blöja. Vi passade på att snylta lite god mat vi med ;)
Väl hemma satte vi oss i soffan framför Så mycket bättre med vin och nötter och sen kollade vi på Vägen ut. En av dom bästa svenska filmerna som finns! Johan hade aldrig sett den, men tyckte den var rätt bra med.

I söndags tog vi sovmorgon igen, sen en snabbfrukost innan vi hämtade upp Jenne för att gå på Wapnö Julmarknad. Som den snåla smålänning jag är så tyckte jag det var dyrt inträde, men annars var det mysigt och fanns massa att titta på och handla såklart! :) Vi hade nästan kunnat ställa ut Lucas i en egen liten monter, för nästan alla skulle fram och hälsa på honom eller bara stå och peka o kommentera honom i hans lilla björndräkt. Han njöt av uppmärksamheten vill jag lova :)
Vi fick iallafall med oss två flaskor saffransglögg, en pepparsalami samt en chilisalami (som är från helvetet, helt sjukt stark! Man har inga smaklökar kvar efter man har smakat på den), en påse thé, 1 blivande julklapp och en blivande födelsedagspresent med oss hem.
När vi var hemma sen så lagade jag mat, lassange till oss stora och sen grönärt & morotspuré till Lucas (kämpade som fan med dom jävla ärtorna och så åt han det inte sen!!) Sen på kvällen drack vi glögg och käkade pepparkakor, as god glögg, ångrar att jag inte köpte fler flarror..

Idag kommer jag nog bara vara trött och ful..
Hej då.


Lucas & Jennie på Roberts :)


Tjurlucas & Draken


Me and my love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0