ensam hemma,

nästan iallafall.. =)

Johan är på julbord med jobbet och jag var en bitch och sa att det ända han får dricka är julmust ikväll.
Men det tycker jag inte är mer än rätt. Även om han jobbar och sliter för vårt dagliga bröd så att säga, så drack han trots allt både torsdag & fredag förra veckan med sitt jobb. Jag fick liksom sköta ALLT här hemma plus lite till. Och mitt jobb är ju egentligen bara att ta hand om vårt barn, hussysslorna ska man ju dela på. EGENTLIGEN. Men så blir det ju inte riktigt.
Men visst så är det ibland, Johan kan ju inte alltid vara hemma. Han måste ju få ha lite egentid han också.
Men idag pallar jag inte det.
För jag har bestämt att Johan ska ta nattpassen med Lucas i helgen, jag ska ligga på madrass i vardagsrummet och SOVA.
Dels för att jag vill vänja av Lucas vid nattamningen och det går inte om jag ligger brevid honom, har redan försökt. Dessutom behöver jag verkligen få sova en hel natt, gärna fler men efter allt som har hänt så har jag verkligen inte blivit bortskämd med sömn. Så lite sömn med mer än 2 sammahängande timmar hade vart underbart :)

Dock låter jag Lucas sova nu, ska väcka honom snart. Men jag behöver verkligen lite alone time, bara en timme för att bara vara emma. Nu för tiden har han blivit väldigt krävande, vill han liksom sova 1 gång om dagen, vilket är för lite då han blir jävligt tjurig sen på kvällen och det innebär att han vill att man ska passa upp på honom HELA tiden efter det. Man hinner liksom inte ens skita på dagarna eftersom han inte vill sova och man kan ju inte lämna honom själv i mer än 1 sek eftersom han kryper runt som en äkta vilde bill. Dessutom så reser han ju sig mot allt och tror sen att han kan stå själv utan att hålla i sig, vilket han inte är redo för än. Men men idag somnade han i min famn i soffan och då lät jag honom göra det.

Men men.. Nu sitter jag iallafall här, i min soffa och kollar på något kockprogram med min kvällsmat dvs en liten öl och en påse med aromatkryddade popcorn. Harry ligger i sitt fönster och snaskar på en ben som han fick innan, så han är nöjd han med!

Imorgon ska dom sista julklapparna inhandlas och sen ska det bakas julgodis. Tror jag :)

Kommentarer
Postat av: anna

Har precis hittat hit till din blogg, tycker de e så kul att lösa andra unga mammors bloggar! :) o de här kände jag igen mej i, har nämligen en väääldigt aktiv liten tjej själv! o ja, man kan bokstavligen inte gå o skita på dagarna haha :P

2011-12-20 @ 21:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0