sunday afternoon,

Hella hej!

Sitter och jäser i soffan efter att ha diskat såhär efter middagen.
Gjorde jordnöts och kokossås kyckling med wokgrönsaker och ris. Johan tyckte jag lagade bättre thaimat än dom på thairestaurangen i Mullsjö. De ni! ;)

I helgen var ju mamma och pappa och hälsade på oss. Erica stannade hemma för att hon skulle festa och Carro var bara lat eller skulle jobba eller nått antar jag..
Meen vi  hade hur mysigt och trevligt som helst iallafall!

I fredagskväll när dom bidde det först lite gott snack innan jag, mor och Lucas i bärselen gick till willys för att handla kvällsmat. Och samtidigt så tvingade vi ut männen med hundarna.
Väl hemma igen så gjorde vi tapas - såå jävla gott! I love it!
Vi hade allt från tepenade, seranoskinka, chorizos, marinerade kronärtskockor osv osv. För dom som kunde så dracks det vin och öl, jag tog bubbelvatten :)
Efter vi ätit satt vi bara framför tvn och mös.

På lördagmorgon åt vi god frukost med nybakta frallor från konditoriet som ligger vägg i vägg med vårt hus.
Efter det gick vi alla ner till stan och strosade runt, fick in alla på tinzimara, en underbar inredningsaffär! Dom har såååå mycket fint till bra priser - me love them!
Fick Johan att köpa ett nytt nyckelskåp, en sån man lägger kaffefilter i och sen två små tavlor till köket :)
Efter vi vart där så gick jag in med mamma och Lucas på h&m och där fick jag med mig en topp/tunika, ett par jeaggins och en slags kofta typ. Lucas fick ett par skor till sin mormor som han ska ha i höst :)
Under tiden så handlade Johan en helikopter på teknik magasinet, haha :)
Handlade även en liten present till min lillasyster eftersom hon fyller år snart ^^
Efter shoppingturen så gick vi hem till oss och så lagade mamma god mat till oss, medan jag och lucas passade på att ta oss en tupplur på soffan.
Efter vi hade ätit och pillat lite med annat här hemma så åkte vi ut till Riccardos som ligger mitt ute på landet.
Dom tillverkar äkta italiensk glass som är såå god! Deras körsbärsglass och passionssorbet var inte av denna värld. Riktig smaksensation tyckte vi alla!
När vi sedan åkte hem så hade vi myskväll med massa onyttigheter framför tvn, som visade Benjamin Buttons otroliga liv. Bara jag och mamma som tyckte den var fin...
Och när Lucas somnade för kvällen unnade jag mig två 33cl öl (eftersom jag visste att jag inte skulle amma mer förens morgonen efter) medan vi kollade på roliga klipp med olika komiker, OCH satan vad gott det var!

Och idag har vi bara tagit det lugnt tills dom åkte hem vid lunchtid. Då passade jag och johan på att städa, han dammsög och jag plockade i klädkammaren. Innan middagen så gick vi även enpromenad ner till hamnen så vi skulle få lite friskluft i skallen samtdigt som Lucas kunde få titta på båtarna :)

Just nu är det fotboll på tv som gäller Hff - Hif men sen ikväll blir det nog någon rulle med lite varma mackor och teé till det :)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0