pling pling,

God kväll!

Nu ligger alla mina grabbar och sover, eller ja, Harry ligger lite på spänn eftersom det är så mycket nya ljud. Så han morrar lite eftersom vår nya lya är rätt så lyhörd och man hör alla tydligt när dom går trappuppgången.
Undrar om bonden i mig någonsin att vänja sig vid denna bullriga miljön? Kommer ju från en håla där allt blir tyst efter klockan 18 på kvällen och det enda som brukar låta efter det är vinden. Är ju ffs så tyst att man kan höra rådjuren smaska ute i skogen liksom.

Men här vettni, här hör man tågklockorna en gång i kvarten typ (bor nästan jämte järnvägsspåret),gnisslande godståg, gasande bilar, pratande människor och ljudet från sirenerna från räddningstjänst bilarna.'
Helt sinnes vad jobbigt det är. Och jag kan inte sova med öronproppar, dels för att dom inte passar mina öron och sen skulle jag inte höra Lucas när han vill ha mat heller.
Hahaha - jag låter ju som världens hillbilly!
Men, på dagarna är staden fin, det ska jag inte sticka under stolen med!
Bor 3 min från stan typ som har allt inkl. bvc - how great  is that :)

Men men nu ska jag skriva om nått annat, medans jag ska lyssna till storstadssorlet ;)

Idag har jag och Lucas umgåtts med Johans mamma och syster i stortsett hela dagen.
Först var vi hemma hos Jennie och käka lunch som Johans mamma lagade, gott att bli bortskämd med att slippa att laga mat ibland :) Sen gick vi hem till oss och fikade på vinbärspaj med vaniljsås som Johans mamma hade bakat. Kalasgott, när dom syrliga bären mötte den söta såsen! :)
Sen fick jag och Johan en sodastrem och ett kakfat och en syltburk i inflyttningspresent av hans föräldrar och syster! Så nu slipper vi köpa bubbelvatten var och varannan dag. Dock har vi väldigt gott vatten i vårt hus tillskillnad från på tunnelgatan ska jag säga er, vattnet där smakade fasen gammalt kadaver!
Efter fikat så fick B-M även bada Lucas. Lucas mormor har ju redan fått göra det, så nu fick hans farmor också äran att göra't. Och han var lika nöjd som vanligt över att få sig ett kvällsbad :)

Sen efter att dom åkte hem så låg jag och mina grabbar och pös i soffan framför tvn. Unnade mig även en höstmacksfavorit pga det dåliga vädret.
En patentare! Dvs stekt formfranska med stekt falukorv och ägg. En macka som både mättar och värmer. Brukade ta med mig en sån hem när jag jobbade kväll på vip :P

Ska ta bilder på lägenheten någon dag och lägga upp så ni får se den.
MEN NU - blir det sängen!

Hejs!


Keep on rockin'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0