Is there a God?

God dagens!

Fint väder idag Sverige, inte lika fint som igår. Men fortfarande varmt sommarväder iallafall :)
Jag ska ut och ta en cykeltur med Harry och Theo snart så jag kan få njuta lite av vädret, får se om dom kan sitta i samma korg utan att bråka. Annars får jag komma på nått annat, typ att Theo får sitta i en väska eller nått.
Praktiskt att ha småhundar ibland! ;)

Vid 15.30 ska Harry till smådjurskliniken i Jönköping för att kolla upp hans högra bakben.
Ni skulle bara veta hur jävla mycket jag hoppas att det inte är nått allvarligt!
Hoppas ni också kommer att hålla tummarna och be för oss.

Fan vad jag blir kristen och troende när det händer nått allvarligt med mina närmaste. Helt sjukt är det!
Sitter fan och ber till gud, jesus, ja alla stora väsen egentligen och ber att dom ska hjälpa den som nu behöver hjälp. Och så lovar jag varje gång att om guden gör så att min älskade blir bra igen så ska jag bli troende for real och börja gå i kyrkan osv ( vilket aldrig inträffar). Och om det nu blir så att det inte går som önskat så ber alltid en sista bön och säger att jag nu har fått det bevisat att guden inte finns utan bara är ett stort jävla påhitt för rädda människor och sen så tackar jag för mig och ber inte en ända bön igen.
Men sen nästa gång det händer nått, ja då börjar jag be och så börjar hela den proceduren om igen.
Och nu är det så, att jag ber igen.

Jag tycker Regina Spekor har skrivit en jäklans bra låt inom det här ämnet, hon har verkligen så rätt i det hon sjunger. För jag känner precis som hon sjunger. Eller vad säger ni?


Regina Spektor - Laughing with

No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one’s laughing at God
When they’re starving or freezing or so very poor


No one laughs at God when the doctor calls
After some routine tests
No one’s laughing at God
when it’s gotten real late
And their kid’s not back from that party yet


No one laughs at God when their airplane
Starts to uncontrollably shake
No one’s laughing at God
When they see the one they love hand in hand
with someone else and they hope that they’re mistaken
No one laughs at God when the cops knock on their door
And they say “We’ve got some bad new, sir,”
No one’s laughing at God
When there’s a famine, fire or flood

But God can be funny
At a cocktail party while listening to a good God-themed joke or
When the crazies say he hates us
and they get so red in the head
You think that they’re about to choke
God can be funny
When told he’ll give you money if you just pray the right way
And when presented like a genie
Who does magic like Houdini
Or grants wishes like Jiminy Cricket and Santa Claus


God can be so hilarious
Ha ha, ha ha

No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one’s laughing at God
when they’ve lost all they got
And they don’t know what for


No one laughs at God on the day they realize
that the last sight they’ll ever see is a pair of hateful eyes
No one’s laughing at God
When they’re saying their goodbyes



Men men, nu ska jag ut och cykla med mina hundar och be lite till någon av våra högre makter! :)

/ emma


Detta ska jag ha över min säng på internatet, så alla kommer tro jag är psycho :D
Dock är jag inte helt låtsas troende, jag har faktiskt
ett krucifix som jag inhandlade en gång för att skrämma bort onda andar med, haha! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0