Purple Haze ,

Hellluuuu!

Sitter och chillar som bara den just nu med bra musik från 60 -70 talet. Me love it long time!
Särskilt efter att ha fått lyssna på 2pac i ett dygn nu. Usch. Alltså hiphop och R'n'b är fasen inget som klingar gott i mina öron ska jag säga er.
Visst finns det enstaka låtar som är kanonsköna att lyssna på, men det finns det ju inom alla musikgenrer. Men annars är det inget jag föredrar att lyssna på.
Fast det visste ni ju redan! ;)

Jahopp.
Igår lekte jag med André hela kvällen. Skit kul faktiskt, haha! Kände mig nästan som barn på nytt eftersom han är lika omogen som jag.
Innan han kom och hämtade mig tog jag det lugnt och låg och läste halva dagen.

Böcker är fasen bland det bästa som finns. Måste dra ner till bibblan någon dag och låna massa böcker och ta upp läsandet igen, saknar att läsa. Läste hur mycket som helst i sommras, var som besatt! Det ända jag kunde tänka på var boken jag läste och sen vilken bok jag skulle läsa efter den osv. Mina arbetskamrater tyckte nog jag var sjuk, för jag tog till och med böcker till jobbet bara för att få läsa lite på lunchrasten liksom.
Så det är ett minus med böcker, när jag väl börjar läsa kan jag inte sluta tänka på något annat och jag ligger gärna och läser hela dagen och skiter i min omgivning, och så liver jag mig in i böckerna med.
Men det passar mig för jag har en sådan livlig fantasi, så då får jag lite utlopp för den! ;)
Men men, nog talat om böcker!

André kom och hämtade mig runt sju tiden igår och så åkte vi hem till hans nya lya.
Och jävlar vad mysigt det låg! Hans lilla stuga låg långt inne i skogen, mitt i ingenstans, och nu när det är massa snö ute så såg det jätte fint ut!
Hans lilla hus var förövrigt jättefin invändigt också, jätte fräsch men det såg ändå gammalt ut.
Jonna, din stuga ligger verkligen i lä när det kommer till denna. Dock fanns det ett stort minus, vattnet hade frusit så det var ju inte direkt lätt att gå på toa. Så vi fick, eller ja André fick ta in massa snö och smälta det på spisen i massa grytor för att jag skulle kunna gå på toa och spola, haha! Såg så sjukt kul ut!
Sen så fick jag elda med, gick faktiskt bra, fick igång värsta brasan - så nu vet jag for sure att jag kommer att platsa i nästa säsong av Robinson! ;)
Annars under kvällen så kollade vi på tv och massa film,var ute och fixa ved i bäckmörkret, sen fick jag ju självklart se massa jaktfilmer och kolla på massa döda djur som han hade dödat själv (hurra vad kul det var), det ända positiva med det var att jag fick kolla på hans gevär och lära mig att sikta med det och sådäringa. Alla jägare borde få massa beröm förövrigt,för jävlar vad tungt ett såndant gevär är. Helt sjukt tungt faktiskt!
Sen fick jag även lära mig massa om 2pac också, typ att han kommer att komma tillbaka 2014 och allt vad folk tror. Jag tror på det den dagen jag ser det med egna ögon.
Men ja, så det var den kvällen det!

I dag tänkte jag bara chilla lite, typ hitta nån ny bok att läsa ut och mysa med godis och massa grönt thé.
Ska inviga min "teatimer" som jag fick i julklapp tror jag!
Är förövrigt sjukt sugen på choklad och lakrids idag känner jag. Sen är det bäst att passa på, för imorgon ska jag börja träna och äta nyttigt igen.

Men nu ska jag ut med hundarna och sen ut och skotta fram min bil och se om den startar!

Over and out, Roger!

Dagens låt: Simon & Garfunkel - The only living boy in New york <------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0