Partykryssningen till Riga,

Heeej!

Idag mår jag mycket bättre, gör fortfarande lite ont i magen.
Men det känns ingenting i jämnförelse med den smärtan som jag kände igår.

Men nu tänkte jag skriva om kryssningen iallafall :)

Lördag: Jag, Mia & Fia tar tåget in till Jkpg för att möta upp resten av gänget för att sedan ta en Nissebuss till Stockholm. Blidde mycket handskak eftersom jag var "new in tha gang".
Vi åkte 10.30 och alla började dricka med en gång, fast jag väntade till 11.00, duktigt av mig! ;)
Efter ett par timmars åkande stannade vi på nått Rasta ställe och käkade lite krubb & beställde in äcklig Andersson öl. Sen for vi vidare och vid 15.45 var vi framme nere vid frihamnen och kunde checka in.
Men fy fan vilken judekö det var rent ut sagt! Men Fia kirrade det där och trängde sig före alla andra så de gick hyffsat fort ändå.
Väl på båten gick alla till sina hytter och gjorde sig hemmastadda, jag,Linn och Fia delade hytt och hade värsta baslådorna med oss och ballonger. Så det vart party direkt!
Dock lyckades vi först locka till oss värsta äckliga männen på ca 35 bast som undrade om vi gillade bondagesex och undrade om inte vi kunde ta på oss stringtrosor osv..Uääh, får rysningar bara jag tänker på dom.
När vi fått ut dom så gick vi upp till puben och träffade killarna och satte oss med dom och drack några bärs innan taxfreen öppnade. Jävlar vilken riot det blev när den öppnade, alla sprang som dårar! :D
Jag lyckades iallafall få med mig ett flak heineken och ett flak fizz, tänkte att det skulle räcka för kvällen iallafall ;)
När vi hade handlat de vi skulle ha så började vi patajja for real och när vi alla började känna oss lite goa i huvudet så gick vi till nått ställe som hette "Starlight Palace", de var typ som en nattklubb med ett skitstort dansgolv,scen, massa sittplatser och en stor bar. Där började vi dansa lite smått, men de gick inte så bra hahah! Eftersom det typ blev storm då så åkte alla fram och tillbaka på dansgolvet, eller runt hela båten iofs. Men de gjorde fyllan ännu billigare! ;) När jag inte ville dansa mer så gick jag & Kenny ut på däck för att checka in stormen, och jääävlar vad det blåste! :D Sen blev vi förföljda av en Parkinssondrabbad snubbe som var helt crazy, så vi fick springa och gömma oss för honom. Blev en riktig kurragömma lek då han hittade oss hela tiden!
Sen när vi lyckades bli av med honom så träffade vi Jacob och resten av killarna, jag och Jacob var hungriga så vi gick och köpte äcklig korv och studerade alla människor. Och jävlar alltså, han och jag borde helt klart ta över relationsrådet på P3, för allt vi sa stämde verkligen in!
Sen vart klockan så pass mycket, eller ja den hann bli fem innan jag hamnde i säng och det var bara jag och Linn som sov i vårt rum. Fia var ute på äventyr! ;)

På söndagen vaknade jag vid åtta tiden och var seg som fan. Men jag och Linn började göra oss iordning eftersom vi nästan var framme i Riga. När vi var helt färdiga träffade vi Fia, som var rätt schleten! Men hon drog bara på sig kläderna och så gick vi i land med vårt killgäng. Vi tog taxi in till centrum för att vi inte orkade gå i det tre decimeter djupa slasket (dom tror inte på snöröjning i Riga). När vi var framme i Riga började med att folk började tigga pengar av oss direkt, men vi sket i dom och vandrade vidare. Vi ville käka på nån mysig inhemsk pub tänkte vi, men de fanns fan inga så det slutade med att vi käkade på en Irlänsk pub som typ hette Paddy's eller nått. Vi fick sätta oss vid ett skitlågt bord med pallar till för att alla skulle få plats, måste sett skit drygt ut! Vi beställde iallafall in mat och sen några pints, maten var förövrigt alldeles för salt och ölen var inte heller så jävla god. Men vi var glada ändå! Sen såg jag och Jacob att Shane Macgowan (mest känd som sångaren i The Pouges )hade vart och festat på den puben, så coolt! :D
När vi hade suttit där i några timmar så betalde vi och gick vidare för att leta billig sprit och sen tog vi taxi tillbaka till båten. Jag, Linn & Fia tog oss ett powernap i någon timma för att ladda om batterierna inför kvällen.
När vi vaknade igen var det bara att börja dricka med en gång igen och sen börja fixa sig, sen började festen igen :D Jag & Linn drog till killarnas ena hytt och satte oss och festade där, Jacob hade sin ipod med sig så stämningen var på topp med bra musik (vi har i princip samma musiksmak) och alkohol!
Sen gick timmarna och vi gick runt till dom olika dansställena och sen skulle jag, Manne och Jacob gå tillbaka till deras hytt för att hämta mer dricka och då hittade vi en däckad Kenny där. Och jag kan ju säga som såhär; Manne var otroligt dum mot honom, haha! :D Stackars Baconkenny ^^
Sen kom en full Danne in också, han däckade han med fast han vaknade imellan åt för att spy som en kalv. Sen blev klockan mycket och jag fick ont i magen, så jag gick & Manne drog till vår hytt för att göra Linn,Fia & Simon sällskap. Hahah det blev mycket fisar där kan jag lova er :D

Måndag: Vaknade vid 8, var bara att göra sig iordning och börja packa ihop allt.
För vid 9 skulle båten vara iland och bussen gick vid 10.
Bussresan hem var seg, alla var typ döda förutom några stycken som var kanonfulla. Typ fia ;)

Det blev massa bilder tagna i helgen, har lagt upp dom på Facebook.
Men för er som inte är vän med mig och vill se dom så kan ni ju hojta till, så kan jag lägga upp dom här.

Sååå, nu sammanfattade jag hela helgen lite kort iallafall! :D
Men den blev mycket galnare än vad det låter som, tro mig! ^^
Jag hade verkligen så jävla kul hela tiden. Längtar tills nästa kryssning och hoppas på att alla kan åka med då också! :)


Ne, nu ska jag ut och skotta! Har ju kommit några dm snö i natt..
KUL!

Dagens låt: Franz Ferdinand - This Fire <------

/ emma

Kommentarer
Postat av: fia

haha ja tycker du hänger ut mig och min fylla lite här nu va! ;)



April nästa gång Wohooo :D

2010-02-04 @ 00:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0