Gravid :)

Ja, mina kära bloggläsare. Så ligger det till!
Jag har en bulle i ugnen, jag är havande - jag är gravid!
Känns helt sjukt att skriva öppet om det i min blogg såhär, men tänkte att det var lika bra att vara ärlig. Mina närmsta vänner och familj vet ju redan om det såklart. Men tänkte som sagt att det var bra att berätta det för er,  för det kommer nog bli en massa gravidskrivade. Kommer väl bli en såndär typisk mamma blogg antar jag :P Haha!

Detta var inget planerat som ni säkert förstår eftersom jag inte har "fast sällskap" så att säga. Men jag har träffat en kille under en längre tid nu, men har vart osäker på vårt förhållande så har inte velat skriva om det. Har kännts lite för privat så det har jag skrivit om i min vanliga dagbok istället.
Jag kan erkänna att han var väldigt skeptisk till det hela först, om ni minns det inlägget där jag skrev:

"Fanfanfanfanfanfanfan!
Men du ska inte få förstöra min påsk!
Hoppas jag kommer att slippa se dig iallafall.."

Så handlade det om att han inte accepterade det och vi bråkade väldigt mycket om det, för den som var nyfiken på vad det handlade om.
Men nu har han faktiskt börjat se fram emot det hela, nästan mer än jag känns det som. Hahaha <3

Jag ska ju fortfarande gå ut nu i påsk eftersom jag är ett påskfreak och älskar allt som hör den till, men ska självklart skippa alkoholen då. Har fått ljuga lite om drickandet det senaste för  att ni inte ska bli misstänksamma liksom :P
Och angående resan så valde jag att åka till egypten istället för till Riga för att båten till riga är en riktig suparbåt, och jag skulle inte palla att vara omkring fulla människor i 3 dagar och inte få dricka nått själv. Inte så kul, bortkastade pengar bara. Och jag ville ut och resa extra mycket innan jag fick bebis, för sen evt man ju inte hur mycket jag får resa liksom :)
Jag är i v. 12 + 3, så är ju inte så långt gången direkt. Men då är det ingen stor risk för missfall osv när det gäller flygandet, därför jag valde att ta en sista minuten, innan det var försent liksom ;)
Men jag ska bara åka med Kajsa, en sista tjejgrej innan hon flyttar upp till Umeå och jag får stanna hemma och bli fet :P
Sen ska det bli skönt att få koppla av med, innan jag måste hem igen och tänka på hur jag ska göra med jobbet och lägenhet osv, för med bebis kommer ansvar :)

Men men, snart tänkte jag dra ner till Godisfabriken och köpa massa påskgodis!
Så gott! Är sugen på sånna chokladägg med fint papper på sig. Det helvetiskt jobbigt att pilla bort det, men det blir mer inbjudande på nått sätt ;) Haha!
Sen efter det ska jag hem till min lilla älskling, ni kan säkert lista ut vem det är om jag säger att han bor i Jönköping :P

Dagens låt: Woman - Wolfmother <---------------


/ emma





























p.s (april april, din dumma sill - jag kan lura dig vart jag vill! ;))


Kommentarer
Postat av: Jonna

FUCK YOU!!!!

2010-04-01 @ 19:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0