Tattoo idéer!

Har pratat med min tatuerare idag! :D Så snart ska jag börja gadda mig på riktigt - ÖVERLYCKLIG! :D
Dessvärre fick han hjärtinfarkter tidigare i vår, så han har inte alls mått bra och sådär, men sen när han börjar må bättre så ska jag få komma och besöka honom och så ska han få börja utsmycka min kropp! :)

Alltså, jag älskar verkligen tatueringar, fast det kanske inte är så konstigt. Jag får väl skylla på min familj, särskilt min pappa som till och med hade en studio jämte mitt sovrum, så jag har ju vart med när farsan har gaddat folk. Och en av min pappas bästa kompisar är ju tatuerare, så jag är ju uppväxt med det. Men det är jag glad över =)
Jag anser att tatueringar är konst. Tatueringar är fan finare än många tavlor, inte alla då, men många.
Fast nått jag verkligen hatar är när folk, särskilt nybörjare, tatuerar sönder sina kompisar med riktigt fula motiv. Visst kan man täcka över det mesta, men come on gott folk! Man får ju tänka lite långsiktigt! Jag har ett ex som tillbringade många kvällar med alkohol och tatueringsmaskiner med sina kompisar och dom tyckte ju det var jätte kul då.
Men nu efteråt när dom har blivit lite äldre, eller iallafall han, så ångrar han som fan vissa motiv som dom gjorde på honom. Det är synd tycker jag. Man ska inte behöva känna så, man ska aldrig behöva ångra en tatuering.
Visst måste man börja någonstans om man vill bli en seriös tatuerare, men jag tycker att man i såfall ska börja med små motiv på diskreta ställen på kroppen och man ska framför allt vara nykter när man gör det! Eller tycker inte ni det?

Jag själv har än så länge bara två old school svalor under varje nyckelben som jag verkligen ÄLSKAR, dom är så fina. :)
Sen har jag även en koifisk på ryggen som jag gjorde i thailand på stranden, plus att den är handknackad, så det gör det hela extra speciellt.

Tänkte lägga upp lite bilder och visa vad mina nästa motiv kommer se ut, ungefär då! :)


Fjärillsdödskalle, har tänkt att ha en sådan antingen på vaden eller på min arm.


Day of the death skull, ska ha en sådan antingen på armen eller på ryggen.


Hyllningsgrej till Mor & Far är en självklarhet för mig!


Old school cherries, ska förmodligen ha det på höften.


En till hyllningsgrej :)


Något med denna texten, fast inte riktigt det här motiviet.


Lite hjärtan och sådär måste det ju vara!


En hyllning till Balder, fast jag ska ha hjärtan istället för stjärnor och sen blåbakrund :)
Den ska jag ha på vänsterarmen <3


Såhär har jag tänkt att se ut när jag är färdig ungefär. Två sleevs ska jag ha, fast med old school motiv :)

Dagens låt : Horror pops - Baby lou tattoo <------

/ emmaaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0