Examensmiddag, pynt av lastbilsflak och student!

Hej folket!
Nu känner jag att jag har lite tid att uppdatera lite efter en jäkligt hektiskt med underbar vecka! :D

I onsdags var det examensmiddag för oss treor och våra lärare på Riddersbergsvärdshus. Jag åkte upp till Linn på internatet och fixade mig iordning med henne och Johanna, sen började vi förkröka lite.
Vid 19-tiden började middagen och vi fick Baconlindad kyckling med rösti och nån sås och till det serverades det äcklig cider, maten var faktiskt rätt god. Sen till efterrätt fick vi hemma gjord Daimglass med fint skivade frukter, såsom mango,kiwi,jordgubbar och björnbär. Och sen kaffe till det. Och jääävlar vad gott det var, haha! :D *fettot har talat*
Sen hölls det massa tal från lärare och elever, hästlärarnas tal var lamast och Anders var helt klart bäst!
Sen körde vi tipspromenad, som en kille i Cklassen (särbarn) vann. Jag tror han fick hjälp...Och sen körde dom nån lek för våran rektor också ^^
Måste tilläggas att alla var jätte fina =) När middagen var slut vid halv elva tiden, fick jag, Linn och Johanna skjuts av våran Matte lärare tillbaka till internatet och där började vi dricka med folk i våran klass och sådär. Sen åkte vi till sjön och festade vidare. Det var kallt, men hyffsat kul! :D Särskilt när vi körde likören går ;)

I tordags hade vi först volley & fotbollsturnering, jag var inte med :D Men vår klass kom typ 2:a eller nått tror jag :P
Sen när dagen var slut, åkte jag och några i min klass och köpte pizza som vi åt ute och sen åkte vi till Ida-Maria i vår klass för att klä lastbilsflaket. Snacka om att bo mitt ute på landet! :D Fast fint var det!
Det gick ju sådär att klä flaket, jävla regn. Men de fixade sig. Sen åkte jag väl vid 21 tiden..

I fredags hände det värsta som kan hända en tjej på hennes student dag! Min alarmklocka gick sönder, så jag försov mig! Fy fan vad jag började böla! Men jag fick hjälp av Becha och Sofie :) Och allt löste sig, och jag vart lika fin som om jag hade gått upp 5 timmar förtidigt!
Först hade vi champangefrukost med champange,såklart. Sen frallor, jordgubbar och melon. Vi skrev i varandras mössor och sen skrev vi på Naimis kort. Hon fick ju sin dotter Nellie dagen innan studenten, tur i oturen :P
Sen var det dags för fotografering och vi fick göra det inomhus, men de gjorde ingenting! Förutom att mina plåster på benen syntes på kortet, haha!
Sen hade vi spex i gympahallen med alla ettor,tvåor och treor och så lärarna såklart. Vi käkade tårta och drack lite alkoholhaltliga drycker i smyg. Sen gav våran klass våra roliga presenter till våra lärare och sen vart det mycket sång också! :D
När detta var slut var det dags att åka till Rogberga kyrka där vi hade vår riktiga avslutning med våra föräldrar, det vart tal, sång och betygsutdelning (jag var faktiskt nöjd med mina betyg), sen vart det utspring! Vår klass sprang ut till Leva livet med Gyllene tider :D Där ute fick jag massa krimskrams runt halsen av alla släktingar och vänner, sen var det dags att åka på flaket. Regnet förstörde det, men de gjorde inget. Vi skrek,dansa,frös,drack och hade så jääävla kul ändå! :D
Sen fick pappa komma och hämta upp mig och sen åkte vi hem och där vart jag firad med mat, alkohol och presenter av familjen och vännerna :)
Senare på kvällen skjutsade Robin in mig och Jonna till stan och så började en sjukt galen ute kväll! :D
Orkar inte skriva allt som hände, men jag blev full, pussades, blev ordentligt slagen men hade sjuuukt kul! Njöd av varenda sekund! :D
STUDENTEN  12/6 - 2009, en av de bästa dagarna i mitt liv!

Nu är jag iallafall skit sjuk, jäkla regn ^^
Och vid 18.00 börjar ett av mina livs arbetspass.
Tjingeling!


jnytt.se lyckades verkligen fånga en lycklig emma på bild med betygen i handen
utspringades mot friheten! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0