Drogen - Ketamin

Jag satt och pratade med en gammal vän på msn nu och eftersom de var ett tag sen vi pratade mycket så kom vi in på vad som har hänt det senaste halvåret och så.
Iallafall, då kom vi in på den gången i höstas när jag blev drogad när jag var ute på krogen, som mina vänner och familj vet. 
Jag har tänkte inteså mycket på vad det kan ha vart jag fick i mig typ dagen efter och så eftersom jag verkligen mådde kasst, men min stora syster sa nått om hästbedövningsmedel och jag har inte hittat vad det heter förens nu i kväll -det heter Ketamin.
Och nu när jag har läst om det är jag helt säker på att det var det jag fick i mig..

Jag kan kopiera lite från en sida med fakta om den drogen, så ni förstår vad det är ni med.
"Ketamin (Ketaminum NFN) är ett vitt, kristalliskt pulver med svag doft. Det är lösligt i vatten (klart jag inte märkte nått i en färgglad och stark drink).Ketamin har kallats ett "dissociativt anestetikum", vilket innebär att det är ett narkosmedel (anestetikum) som frikopplar ("dissocierar") olika medvetande- eller själsfunktioner genom avbrott i associationsbanor. Dissociationen kan upplevas så stark att missbrukaren får en känsla av att själen eller medvetandet lämnat kroppen (det kändes som om jag bevakade mig själv,alltså som om jag bevakade mig egen kropp utifrån). Ruset kan även tolkas som en "nära dödenupplevelse".Kännetecknande för ketaminruset är bl.a. hallucinationer, som kan variera mellan "kosmiska" och mardrömslika. Det kan innehålla upplevelser av kontakt med döda, upplevelser av telepatisk kommunikation, av förmåga att se in i framtiden osv. Upplevelserna kan bli så starka att de i efterhand känns som "verkliga".överväldigande än t.ex. LSD-ruset.
Vid intag av stora doser ketamin kan missbrukaren drabbas av medvetandeförlust på grund av narkos-effekten (
jag minns knappt nått från hela den kvällen, det var verkligen helt svart ett tag.Var som jag gick runt i ett mörker.), eller som missbrukarna själva säger "ramla i K-hålet".Biverkningar under ruset kan omfatta mardrömslika hallucinationer (jag trodde jag drömde), delirier, desorientering, muskelstelhet, katalepsi (onaturligt stelhetstillstånd i kroppen), kramper (mina armar och ben ryckte och mina händer skakade hela dagen efter), sänkt andningsaktivitet (jag hade svårt att andas ett bra tag.), illamående med uppkastningar (spydde ett x antal gånger) samt även paranoia (skojar du?).Den anses det ha viss potential som våldtäktsdrog."

Eh, ja. Det känns mer och mer uppenbart att det var det som någon la i min drink. Det ska tilläggas för er som inte vet, jag hade jobbat till klockan 22.00 den kvällen,var framme vid min favorit bar 22.30 och hade hunnit dricka 2 små öl i bilen, 1 öl och några shottar på Waffies och så den sista drinken på Centrum - innan allt blev svart. Jag blir inte full på så lite, det vet alla i min omgivning.
Så jag blev definitivt drogad!
Är så jävla glad att inget värre hände än att jag blev avkastad från nattbussen och fick gå ett par kilometer hem genom skogen,i mörkret och kylan. Men minns dock inget av det, så de gör ju inget ^^
Men, jag önskar inte att någon som inte vill ha den jävla drogen i kroppen får den. För det var ingen rolig upplevelse, även om de kanske låter så med hallucinationer och shit.
Men nu vet ni lika mycket som jag iallafall.

.


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0