1 veckas saknad!

Hej..
Nu är jag hemma hos familjen igen, det är skönt som fan. Men tomt...

Skolveckan har väl vart hyffsat slapp, djurparkskursen har ju börjat (äntligen), den verkar vara skit kul eftersom det är en kurs som intresserar mig.Men den är pluggig!
Har ett prov om Artlära på måndag och en inlämningsuppgift där vi ska skriva om 5 valfria djur inom arterna Hovdjur,Primater och Rovdjur. Men båda dessa saker kommer nog gå kalas för mig, behöver bara öva på några gaseller till på provet för det är dom ända djuren jag inte kan se skillnad på ^^
Idag hade jag ett prov i historia också, gick nog inte fullt så bra, kunde inte koncentrera mig, men jag svara nog rätt på varje fråga iallafall, dock inte så utförligt som min lärare Johan vill ha det ^^

Idag när jag kom hem så käkade jag lite pizza, var inte ett dugg sugen på det men vad fan det gick ner iallafall =)
Sen efter det så åkte jag och farsan och övningskörde lite, först gick de bra när vi körde runt på vårt övningsställe, men sen när jag skulle ut i trafiken så fick jag lite smått panik, haha!
Blev typ minst 4 kärringstopp.. Men men, övning ger faktiskt färdighet som min fader säger! :D

I helgen blir det lite plugg, bilkörning och sen mys hemma hos allas våran favoritkajsa =)
Hennes föräldrar har stuckit till Thailand nu, så då ska jag sova hos henne i helgen och hon ska laga mat och ta hand om mig ^^ Var längesedan vi var, så det ska bli mysigt :)


I dag är det exakt en veckan sedan min älskade Balder somnade in förgott..
Det är två hemska dödsfall från Mullsjö som har vart på de flestas tankar idag, Johan och Balders.
Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att de båda får vila i frid och att de har det bra där dom nu än befinner sig :)
Vem vet, dom kanske till och med är tillsammans? Man kan ju hoppas!
Fast jag tror nog Balder är hos Birk och leker, hoppas på det med! Eftersom jag tror på ett liv efter döden, men vad man befinner sig eller vad som sker efter döden vet jag inte. Men jag tror man lever vidare på något sätt :)

Eftersom detta har vart en jobbig dag för mig och jag inte har velat gråta så skrev jag detta innan idag..
Det är det närmsta jag kan komma till hur jag känner..

Idag är det exakt en vecka sedan du somnade in förgott, min älskade Balder..
Det går inte en dag utan att jag tänker på dig och saknar dig, saknar dig av hela mitt hjärta - det gör så ont!
Du var verkligen den som lös upp mitt liv, du gjorde min vardag, du gjorde mitt liv värt att leva!
Du var min livsstil, jag anpassade hela mitt liv efter dig.
Allt för att vi skulle ha det så bra som möjligt tillsammans, men jag tänkte mest på att du skulle ha det så bra som möjligt, du var ju trots allt min bebis, min bästa vän.
Du var verkligen mitt allt, min livsstil ! Och nu är du bara borta... 
Det är så jobbigt att vara utan dig, det känns som om jag är en missbrukare och att du var min drog.
Nu är jag på avvänjning och försöker rensa bort mitt behov efter dig, ut ur mitt system.
Och det känns extremt i hela min kropp, mitt hjärta,min hjärna och i min själ !
Jag visste att jag var tvungen att ta bort dig en vacker dag, men inte såhär snart!
Du blev sjuk och du blev bara värre med tiden, så jag vet att det var det mest humana att låta dig somna in. Jag hade kunnat vara självisk och låtit dig få leva, så jag hade fått spendera mer av mitt liv med underbara dig.
Men det kändes som detta var mer rätt mot dig och jag har alltid tänkt på vad som är bäst för dig.
Jag hoppas bara att jag fattade rätt beslut...
Jag vet att du aldrig kommer läsa detta, men det är mina tankar och jag hoppas att du kan känna av dom och att du förstår att jag har alltid har älskat dig!
Jag tog detta beslutet för att jag älskar dig och ville inte skada dig.
Jag älskar dig fortfarande av hela mitt hjärta och min saknad efter dig är enorm! <3
Jag kommer aldrig glömma dig, det vet jag, det kan jag svära på!
Du var min första egna hund, mitt första riktiga ansvar, min bebis och framför allt min allra bästa vän!
Du fattas mig Balder !
/ din emma, föralltid



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0