En snabbis!

Hej mina kära vännor!

Tänkte köra en snabb uppdatering sen sist jag skrev. Har inte orkat blogga för fem öre ^^

Jag var hos veterinären på tisdagen med Harry och Sara fick följa med oss :)
Fy fan vad hemskt det var, det bara knaka och hade sig och så blödde han som bara den.
Fast bara efter nån timma efter hans ingrepp, så var han lika pigg som vanligt.
Sen på kvällen åkte jag och Sara hem till Kajsa! Det kändes så konstigt att träffa henne men det var verkligen hur underbart som helst! :)
Vi kollade på bilder från Girona, fikade med hennes Mor & bror och sen käkade vi kladdkaka och kollade på film och drack Klára. Det var nån spansk drink som Kajsa lärde mig att dricka, skit enkelt men kanon gott!
Man tar bara vanligt ljust starköl och häller upp i ett glas och sen blandar man det med Fanta Lemon, cirka 50/50. Låter inte så jäkla rockigt kanske, men det var verkligen kanon gott! Och det kommer säkert passa bra på heta sommarkvällar. Sen runt elva kvällen så åkte jag hem i snöstormen som vi hade ^^

onsdagen, dan före dan alltså. Kom Kajsen hem till mig och färgade röda slingor i mitt hår. Dom vart verkligen skit röda och kanon snygga, juliga ni vet ^^..
Sen skulle hon hem och julpynta/mysa med sin familj och jag gjorde det samma med min familj.
Senare på kvällen kom även Peter förbi och hälsade på i några timmar. Vi kollade på film och jag somnade som vanligt, haha!

torsdagen, självaste julafton, vaknade jag riktigt tidigt, typ nio.. Och började göra mig fin inför dagen.
Runt 12 kom syrran och hennes tjej hem till oss för att vara med på den årliga julbastningen som vi har. Men jag dissade den, gillar inte att sitta i ett trångt uttrymme och svettas. Inte min grej helt enkelt ^^
Sen var det dags var Kalle, lika roligt som vanligt med undantaget - Lady & Luffsen, fy fan vad tråkig den ääääär!
Finns så mycket bättre scener i den filmen. Efter Kalle vart det "Kan du vissla Johanna" och sen efter det Julmat :)
Efter att vi hade käkat tickade klockan framåt till julklappsöppningen, det blev mycket skratt och tacktack :)
Jag fick mest parfymer och lotions, fan ska man ta det som en pik tro? ;O
Efter att vi hade öppnat paket och haft oss så körde vi spel, "Med andra ord", ingen ville va med mig och Carro, suuuuuckers! För vi vann alla 3 omgångarna! :D
Min bästa förklaring var nog "Det som Pappa, Anna och Carro tycker om att slicka" - MUS!
Jag skyller på alkoholen ;)
Efter att vi hade spelat det så körde vi "Min faster har varit i Amerika" och sen efter det "Hej knekt!".
Hahah riktigt kul var det och fulla och glada var vi allihopa! :D

På fredagen så vaknade jag också rätt tidigt bara för att köra mig iordning och börja fixa med maten.
Skulle ju ha tjejmiddag hemma hos mig. Och allt gick som smort under hela dagen, planeringen och maten vart helt kanon! Jag bjöd på baconinlindad kycklingbröstfilé med hasselbackspotatis, sallad och stark bearnaisesås och till detta serverade jag skumpa! Eller Sara fick äppelcider dårå, eftersom hon berättade för alla denna kvällen att hon ska ha bebis i sommar! Jag visste det ju redan, men alla andra fick sig en liten chock ;)
Sen efter att vi hade ätit och pratat åkte vi in till stan för att partajja! Först var vi på Bongo och efter detta gick vi till Ztyle.
Kvällen var verkligen mycket lyckad även om jag bara minns mindre än hälften av den! :D

Dagarna efter detta har jag inte gjort så mycket.
Eller jag var på bio i måndags med Christofer och såg Old Dogs, helt okej film. Lite dryg och pinsam, men annars bra! Jag skrattade mest för mig själv, för min humor är ju som den är ;) Sen så var jag nog sen ända som typ grät i biosalongen med. Kom ett litet sorligt ögonblick där!

Sen har jag lekt med Jonna en kväll med, kollat på film och myst och sådär :)
Sååå jaaa, det är vad jag har gjort som sista dagarna på det här året!

Imorgon ska jag hem till Syrran och Anna och käka nyårsmiddag och sen ska vi dra till Zaragon och lyssna på Hellfueled, kommer nog bli ett jäkla ös! :D

Dagens låt : The hives - Hate to say I told you so <-----

/ emma



P.s Min dvd är död :'(
Måste köpa en ny fort som fan, avlider ju sakta men säkert utan en sån!


Kommentarer
Postat av: Josefine

VAAAAAAAAAAAAAAAAA, ska Sara ha barn?!?!? Herregud vilken chock jag fick nu!

2009-12-30 @ 22:15:52
URL: http://jowssan.blogg.se/
Postat av: Naimi

Emmmaaa, ja ska till Gränna imon o stannar till sönda lr nåt, hör av dej om du vill o har tid o ses! =D

2010-01-05 @ 17:54:26
URL: http://dorto.blogg.se/
Postat av: emma

Jossan: Yes, sara ska ha bebis! Hon har bf på midsommarafton! :)



Naimi: Jag vill ju jätte gärna träffa dig och pluttan, men har tyvärr planer!:(

Fan vi får ta och lura bort fredde och så får jag sova över i Motala nån helg eller nått? :)

2010-01-09 @ 01:24:08
URL: http://emmaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0