These days - Nico

Hejsan!
Sitter och lyssnar på Nico (kvinnan med rösten ni vet?), pratar med lite folk på msn och är lite småfrusen av mig.
Regnade idag när jag var och tränade med Balder på brukshundsklubben, så man vart ju lite små blöt och kall. Meeen, jag ska ta mig en kopp thé och sätta på nån film snart och mysa för mig själv =).
Förövrigt så gick det kanon bra med träningen idag med. Är så jävla stolt över min hund faktiskt! Visst, han är fortfarande dragig. Men han söker väldigt mycket kontakt med mig och tycker det är kul och träna. Fast nästa vecka kunde vi bara träna 1 timme för stället var uthyrt, lite små tråkigt dock.
När jag ändå är inne på hund. Nästa helg ska jag vara funktionär på vallningscupen för unghundar i två dagar. Kommer bli skit kul! Har alltid vart intresserad av vallning och alla komandon och sånt man använder. Plus det kommer ju vara massa bordercollies där med. Är faktiskt inne på att skaffa en renrasig BC om jag hittar en trefärgad med blåögon vill säga. Älskar dom :)
Men men . .
Idag har jag annars bara vart hemma och tagit det lugnt och sen lekt lite med Joakim.
Först när han kom hem till mig vart han rätt utskälld av Balder (vilket ni kan fatta, främling + kille, liksom), men sen så tog vi båda hundarna på en promenad och släppte dom lite i skogen så dom fick leka i skogen, då slappnade Balder av och ville leka med Joakim till och med.
När vi väl var inne så fjäskade båda hundarna för Joakim som bara den, dom var verkligen som små 7 åriga barn typ och gjorde till sig jätte mycket, haha!
Fast Jocke och Dino blev mest kompisar :P
Sen när Jocke gick hem, åkte Mamma och jag och köpte träningsgodis till Balder och så åkte jag och lämnade ett "Grattis till Dottern"- kort hos Isabelle och Jonas (för er som har missat så fick Isabelle sin dotter natten tills idag) så jag hoppas dom blir glada för det! :)

Imorgon ska jag till veterinären med mamma och Dino. Dino ska sövas och få massa valptänder utdragna. Hoppas att det går bra <3 .
Sen på fredag blir det Bongo igen med Jonna & co :D .
Och på lördag blir det hel dag med Kajsa & Sara :) . Längesedan alla vi tre umgicks faktiskt, så det är på tiden.

Men nu ska jag som skrivet göra mig en kopp thé :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0