En vecka senare. .

Hej!
Sitter och tar det lugnt, med soft musik och sådär. Behövde varva ner lite kände jag, plus att det var ett jäklans tag sedan jag skrev sist så då var det ju lika bra att slå två flugor i en smäll liksom! :)
Veckan har vart minst sagt händelserik om man säger så och jag får väl sammanfatta alla dagar lite kort.

I söndags åkte jag till internatet med Balder som vanligt och när jag kom dit blev det städning och tvättning som gällde för hela fadderullan. Så det var väl en rätt händelsefattig dag om man säger så.Men men^^

I Måndags vart det skola och det första jag gjorde på historian var att göra bort mig som fan och skämde ut en annan med. Har berättat för mina närmsta vänner vad som hände så jag behöver inte gå in på det mer. Men pinsamt var det iallafall, hah!Fick även tillbaka ett historia prov, fick G - vilket jag blev as nöjd med.
Sen flöt dagen på som vanligt och det var inte framåt kvällningen, då det verkligen hände grejer..Jag fick reda på en rätt chockerande grej om man säger så.Jag vart så chockad att jag inte kunde sova på hela natten typ, eller ja, jag somnade vid tre tiden. Måttligt kul när man hade skola dagen efter.
Jag tänker inte skriva vad det var, för vissa personer borde inte få veta detta. Skulle inte alls vara så bra om de fick reda på det. Men men, mina närmsta vänner vet iallafall vad det är, det är huvudsaken. Var verkligen tvugen att berätta, vart så himla chockad.

I Tisdags bestämde jag mig för att börja träna och dra ner på maten. Gick ut och sprang med Balder en sväng på 3 km. Gick ju måttligt bra. Jäklans astma är allt jag har att säga. Men det är bara att försöka träna upp den helt enkelt.
Fick även tillbaka ett religons prov, fick VG-MVG på det - vart jätte nöjd med det.

Onsdagen började med Nationella proven i Svenska B. Man fick välja mellan 9 aktuella ämnen att skriva om och man hade 5 timmar på sig att skriva klart. De flesta gick efter en timme, men jag satt i 2½ timmar och kämpade med att skriva ett inlägg om "Våld i vardagen". Tror inte det gick så bra, men man får ju se.
Sen fick alla 3:or sluta för dagen efter att vi hade skrivit färdigt, vilket var jäkligt slappt. Så jag och Linn kollade på film och slappade först sen gick vi på en liten längre promenix med hundarna. Sen så började vi göra oss iordning, sminkade oss och tog på oss lite finare kläder och sådär. Sen när vi skulle sätta oss och förfesta på Linns rum, så bara dog allt. Strömmen gick på hela internatet, från klockan 19-20.30 var den borta. Men som tur var så hade vi alkohol, ljus och musikspelande mobiler så vi klarade oss fint.
Sen så fick Becha ta våra hundar och så åkte vi till Lekeryd med Emelie och massa andra bönder för att fira Sannas 18 års dag. Jag kan säga er, åk inte fler än 5 personer i en golf. Det är hemskt trångt och man får ont ^^
Festen var förövrigt på ett ställe som hette "BUFFALO BILLS" <---- HAHA! :D
Nej, men festen var skit trevlig annars - vad jag minns. Vi spelade spel och jag dansade och drack mig dyngrak ^^
Sen när vi var hemma i Tenhult, så kan vi väl säga som såhär - Jag sov inte i mitt rum. Haha ;D

Torsdagen kan beskrivas med tre ord - bakfylla,gips och överraskning.
Vaknade bakis, inte så kul direkt. Men missade bara 2 lektioner - duktigt av mig!
Sen på djursjukvårdslektionen, så fick vi först lära oss lite snabbt vad alla operationsinstrument heter och vad de används till och sen fick vi lära oss att gipsa armar. Hade ju vart lite elakt att gipsa djuren, så vi fick öva på varandra. Det var riktigt kul, men rätt svårt om man säger så ! :D
Sen när skoldagen var slut så låg jag typ bara i min säng och sov eller kollade på film, pga av min jäkla magvärk som kommer och går hela tiden. Fattar inte vad det kan vara? Jävla magkatarr, kan förstöra hela dagar för att det gör så ont och det finns verkligen inget som tar bort värken heller.
Sen på kvällen när jag låg och kollade på film så ringde Jonna mig;
-Hej!
-hej . . .
-Vad gör du?!
-Ligger i sängen och har ont i magen . .
- Jag är med barn!!!
-VAH!? GRATTIS!
-Ska du behålla det?
- Ja,det ska jag! :)
-Men vad fan, men ska jag ut på krogen med nu då?! ;(
-Haha, jag vet inte.Du får vänta tills nästa vinter ungefär.Men föresten,vet du när jag hade min mens sist, de var den 12:e september va? Du vet den kvällen när vi var ute på Bongo och vi hade Max glasögon.
Och så fortsatte samtalet. . .
Så nu vart det dax igen :D Nu kommer bebis nummer 2, dock i Juni - evigheter dit!
Men längtar som fasen och är skit glad för eran skull! Särskilt för din Jonnas, för jag vet hur mycket du har velat detta.
Så jag hoppas verkligen allt går bra nu! Och vad som än händer så kommer jag att finnas där för er :)

I dag så har jag vart i skolan, hade typ bara två lektioner så det var slappt. Fick tillbaka ett svenska prov, fick VG++ på det, vart nöjd med det! :)
Kom hem tidigt, så jag kunde sova. Försökte sova bort min magvärk, men de gick ju inte.Sen har jag ju lurat alla idag med mitt gips, haha. Det var roligast att lura lillsyrran :D
Sen nu i kväll så vare lite girl-get-together hemma hos Jonna.Det var jag,Jonna,Jossan,Silla,Kajsa,Melle och Balder med, han är ju tjej nu typ ju! ;) Det var trevligt som vanligt ,om man bortser från magvärken då. .

Men men, nu har jag sammanfattat lite snabbt det viktigaste som har hänt i veckan.
Så nu är ni uppdaterade! ;)
Nu ska jag gå och kolla på Rocky 3 och sen försöka sova.

btw, idag hade jag fått en kommentar utav en av mina absolut favorit serietecknare.
Lina Neidestam - så jäklans coolt att hon har läst min blogg helt frivilligt! :D

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0