Time after time

God kväll på er!
Sitter och tar det lugnt å lyssnar på Cyndi Lauper och har precis sagt adjökens till Silla och Kajsa..

Idag har vi bakat julgodis! Först gjorde vi misslyckad knäck, den vart typ as seg och konstig, men den vart god för det.
Sen så gjorde vi massa marsipan figurer med ljus och vitchoklad. Mina snoppar var snyggast! Kajsas hjärtan var finast!
Saras hus var gulligast! Och allt lillasyrran gjorde var fult,nej men charmigt! ;)

- Vad är detta? frågar sara och pekar på nått Erica gjort
- En knapp ser du väl! säger jag.
- Nej, det är en bulle! säger erica

- Ååh, gjorde du Maria (Jesus mamma)! *Kajsa helt lyrisk*
- Nej, det är en snögubbe, som råkat ramla i lera. .. Jag blir ledsen
haha, bara ett urval av alla saker som sas när vi skapade våra figurer, så ni måste ju fatta hur snygga de va! :D

Usch, idag var jag med om nått riktigt sorligt och äckligt! Blev så jävla arg!
När jag och syrran var ute och gick med dogsen så hittade vi en överkörd katt, som låg vid den stora vägen som vi bor vid. Alltså den hade blitt överkörd antingen sent på natten eller tidigt på morgonen, den låg max 10 cm från vägen liksom. Helt blodig i munnen och sådär. Alltså jag kan inte förstå hur någon människa kan köra på ett tamdjur och bara åka därifrån och låta det ligga där och lida! Och man både känner och hör om man kör på ett djur, särskilt när det är en katt! Förmodligen bor den människan där omkring med och borde ju se den nästa gång den åker där på vägen, undra hur han tänker då?
Men iallafall, vi gick hem och lämnade hundarna och sen gick vi tillbaka för att kolla om katten hade nått halsband på sig, och det hade den. Men det fanns varken nummer eller namn på, så jag kunde ju inget göra direkt. Men jag gick och knackade på det huset som jag trodde katten bodde i, men det var ingen hemma..Kändes elakt att låta katten ligga där, men jag ville inte ta någon annans älskade husdjur och begrava det liksom. Men jag hoppas verkligen att ägaren eller någon som känner katten hittar den. Fan vad hemskt att förlora sitt älskade djur innan jul och allt. .Lider med den familjen. Men jag är arg iallafall på sånna som kör på katter och andra tamdjur och bara lämnar dom och sen på kattägare, som låter sina katter gå ute men utan nummer eller efternamn på halsbandet. Det är dåligt gjort, av båda parter! För det finns faktiskt djurvänner,som tex. jag, som försöker hitta ägaren så man kan medela vad som hänt, men det finns inget att gå efter. Äsch, ni fattar vad jag menar. .

Hmm. .Nu ska jag kolla på film, har lovat syrran det. NATTI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0