Mammor & bebbor,

I går var det dags för den sista träffen för vår föräldragrupp på BVC. Helt otroligt vad alla barn har blivit stora sedan första gången jag var där!
Alla var inte där, men dom vi tycker allra mest om och som vi brukar träffas var där iallafall :)

Vi pratade om infektioner & virus och hur man ska gå tillväga med det.
Sen pratade vi väl allra mest om hur året som nybliven förälder har varit och hur barnet har utvecklats.
Dessvärre så var det mitt i Lucas fmvila, så han var trött och tjurig som ett bi och gnällde mest hela tiden vi var där. Men någon ska ju ha det gnälliga barnet också ;)
Efter träffen gick jag+Lucas, Åsa+Ester & Annie+Selma och käkade lite lunch på SPIS&DELI. Jag hade aldrig vart där innan så det var kul att pröva något nytt, dom kör mestadels på ecomat som ska vara nyttig och smakrik som jag fattade det. Och eftersom jag hade ätit too much junkfood i helgen så valde jag en kycklingsallad med grillade grönsaker & qinoa.
Lucas somnade såfort jag la ner han i vagnen, så jag fick äta (och äta fick jag göra, eller iallalfall tugga den nyttiga salladen, ha ha) min kycklingsallad i lugn & ro medan jag kunde prata lite med dom andra - LYX!

Efter lunchen passade jag & Åsa på att köpa solskydd till våra små, det är ju sånt erbjudande på apoteket "köp 2 solskyddsprodukter och få 25% rabatt på hela köpet". Så vi köpte varsin tub till kidsen och fick dom på så sätt det lite billigare. BRA DÄR! (solskydd kostar ju annars skjortan liksom)
Därefter vaknade Lucas, så det var bara att traska hem och ge honom lite mat som han inte alls var sugen på. Han ville ha äpple & leverpastej istället.

Direkt när vi kom hem fick vi besök av Malin & Alicia, såå mysigt att ha besök utav lillan (nu när du har fått bebis Malin, vill alla bara träffa dig pga ditt barn. Haha;) och utav bästa Malin förstås!
Världens sötaste lilla tjej är hon, Alicia. Både Lucas & katten var intresserade av henne när hon låg i luckys säng och sov. Så Lucas skulle allt fram och klappa henne då & då och utforska hennes ansikte. Han förstår ju inte vad Alicia är riktigt, men han gillar henne, det märker jag iallafall :)
Jag fick gosa med lillan jag med, såå mysigt, bebisar är det bästa som finns! Fast det tolererade inte svartsjuke Lucas ska jag säga er, no one takes his mothers attention from him, då blir det liv i luckan! Haha :)

Sen flöt kvällen på i ett ganska så segt tempo. Vi var alla ganska trötta och sega och jag hade jordens mensvärk. Förövrigt, folk säger att den försvinner efter att dom har fått barn. Min däremot har blivit mkt värre!
Just for the record liksom..

Lucas somnade vid 7, vaknade vid 2 och ville komma över till oss och sen sov han till 7 i morse. Duktig kille!
Eftersom han vaknade så tidigt så har jag hunnit med att vika 7000 kg tvätt, bytit sängkläder, lagat lunch och börjat förbereda middagen (utöver dom vanliga sysslorna & lek med lilleman som alltid måste göras.) Woop im good!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0