daycare,

Nu har Lucas fått dagisplats!
Har fixat med papprena och skickat in dom, så i augusti börjar inskolningen!
Anxiety for me!!

Ringde precis och pratade med dom och bad om att få komma och hälsa på för att se hur deras verksamhet fungerar osv. Hon jag pratade med lät vääldigt snurrig och lite arrogant sådär, så hon gav mig inget bra första intryck. Dock lät barnen i bakrunden helt sjövilda så jag tänker ge henne och denna förskolan en chans iallafall.
Alla som har jobbat eller bara hälsat på ett dagis vet ju hur stimmigt det faktiskt kan bli.
Men annars är personkemi och bemötande väldigt viktigt för mig - SÄRSKILT när det gäller mitt barn!
Men det är först när vi har vart där och hälsat på som jag tänker bestämma mig för vad jag verkligen tycker om det hela. Hon kanske bara hade en jobbig dag?
(jag har lovat att jag inte ska vara så dömmande längre, något jag verkligen försöker jobba på)

Dagiset ligger nära där vi bor, är litet (har bara två avdelningar) och har en egen kokerska samt tillgång till lekplats. Visst låter det bra!? Det var iallafall därför vi sökte dit. Nu hoppas jag bara på att det är en bra verksamhet i sig och att det är bra fröknar som bryr sig lika mycket om alla barn (och deras föräldrar) och deras behov.


Här lekte Lucas med Saras (en av mina allra bästa tjejkompisar) son Tim på ett dagis i Mullsjö (som var stängt) och visst verkar det som om han gilla att leka utomhus med en kompis på dagis! :) Sötnosar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0