21 maj 2012,

Ja, igår var det alltså min älskade grabbs 1 års dag!
Eftersom vi hade haft släktkalas både lördag (Ling kalas) och söndag (Axell kalas) så kände vi att vi bara ville ta dagen som den kom, och bara ha det mysigt ihop! :)

Jag och Lucas började morgonen med att kolla på ett av hans favvobarnprogram - MUMINDALEN!
(Han älskar verkligen det) Sen körde vi på en promenix nere vid Nissan innan vi gick in och käkade lång och god frukost. Vi gjorde oss sedan iordning för en Mor & son dag ihop på stan (som jag hoppades på skulle gå bra, och den gick helt ok faktiskt. Bara lite ledsna och förbannade miner mot slutet). Vi köpte skor till oss båda och sen kollade vi efter lite shorts till honom, men det var inget kul så det slutade med att vi fick sätta oss på stora torg i en timme typ och kolla på allt folk+fåglarna, dricka smoothie och kolla på allt som fanns i stånden.
Lucas fick då sin första riktiga ballong (ni vet såna som alltid finns på marknader?) - en helikopter! :)
Efter nästan två timmar i vagnen gjorde han uppror så då var det bara att traska hem och käka lite frukt innan vi båda tog en låååång siesta på två timmar, fan vad vi sov!

När vi vaknade så fick han lunch och fika innan Johan kom hem och då fick han ha lite paketöppning.
Han fick ett par klossar från fisher price med lite knappar och grejer på som var det mest intressanta av paketen (tur att vi känner vår son, ett par vanliga träklossar hade han bara sugit på innan han hade kastat dom åt helskotta liksom).
Därefter packade vi in oss i bilen och åkte till stadsbondgården, först gick vi och kollade på getterna och fåren som var väldigt intressanta, både Lucas och Harry stod limmade framför staketet.
Sen kollade vi på resten av alla djur som finns där och kaninerna och kycklingarna var väldigt intressanta dom med! ( Innan Lucas föddes sa jag till min familj att dom inte fick köpa kaningosedjur & dylikt till honom eftersom det är för tjejigt med kaniner. Han fick en snuttekanin av lillsyrran och en spelande kanin av Johans faster och han ÄLSKAR dom och såfort han ser en levande kanin skriker han av lycka. Så jag får väl lov och ändra mig då, kaniner kan killar också ha, haha!)

När vi hade sett oss mätta på djuren så packade vi in oss i bilen och åkte till kiosken vid östra stranden och köpte glass. Det visade sig att Lucas tyckte sorbet var himla gott och läskande, för det sög han i sig som bara den!
Efter glassfikan beställde vi med oss lite kinamat hem som vi alla åt av, Lucas visade ännu en gång att han älskar mat som SMAKAR, fick knappt äta nått eftersom han skulle äta det jag åt :)
Mitt i maten fick Lucas ett litet besök av min faster, hennes man palle och min ena kusin Alice. Dom hade med sig paket och ett jättehäftigt scrapbooking pappersflygplan. Dock var han väldigt trött så han uppskattade mer att få ligga inborrad i min kusins famn än att öppna paket :)
När dom hade åkt så blev det bums i säng med en flarra välling och det tog inte lång tid innan den nyblivna ettåringen somnade efter en ganska så bra dag! :)


Lucas & Pappa matar mamma bruse med gräs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0