feeder,


Häromdagen när jag stod och vek tvätt så hörde jag hur tyst det blev här hemma helt plötsligt.
När Lucas är vaken för han alltid massa oljud här hemma. Så när det blir tyst brukar det betyda att han har hittat något som han egentligen inte får pilla med.

Och mycket riktigt..Visst hade han hittat något att pilla med!
Detta är nya favoritsysslan som är förbjuden enligt mig, eftersom jag vill lära Lucas att man aldrig ska pilla i en hundsmatskål oavsett om man känner den eller inte. Matskålen ska vara något privat även om det är bra att öva hunden då och då så han inte blir mataggresiv.
Eftersom Harry gärna vill ha sin mat stående ett tag så blir det lätt att Lucas hittar dit och då ska han plocka ur varenda pylla som ligger i skålen. Och när det är klart, ja, då styr han kosan mot kattens skålar :)
Dock ska jag väl inte sticka under stolen med att det är bra aktivering för alla parter, Lucas fick öva på pincettgreppet och djuren fick lära sig att dela med sig av maten ;)



Så här såg det ut iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0