en barnfri helg,

Nu är lilleman tillbaka här hemma igen efter en helg hos sin farmor & farfar.
Och herregud vad tomt det har vart här hemma utan honom.
Det var första gången han sov borta utan oss och allt hade gått jättebra, han har haft fullt upp hela helgen så ikväll är han trött och vi hoppas på en lätt läggning där han ska somna i sin egen säng (ska tilläggas att han har sovit i egen säng borta, så nu ska det bannemig gå här hemma också).
Jag och Johan har istället tagit det ganska så lugnt och laddat våra batterier samt fyllt på med lite nytt tålamod :)

Vi lämnade Lucas i torsdagskväll så jag hade sovmorgon i fredags till 9.30!
Gick en längre morgonpromenix med Harry i det fina vädret, åt frukost i lugn och ro, diskade med höög musik och hann även med att färga håret innan Johan kom hem från jobb.
Sen gick vi på stan och handlade nya jeans till mannen och sen tog vi en bakpotatis till lunch på Sandy's innan vi begav oss hem igen.
Vi la oss och sov lite middag i typ 2 timmar och sen gjorde vi oss ordning för en kväll på stan. Vi gick till Harrys och käkade, därefter till B&B för lite biljard och öl och sen efter det gick vi vidare till James rockbar för lite öl & drinkar och bra musik. Det blev inte så sent på stan eftersom Harry var hemma så vi gick hem och gick en sväng med honom och sen drack vi öl och lyssnade på musik till typ 2 innan vi somnade (dags att vi störde våra grannar en natt kände vi).

I lördags tog vi sovmorgon till 9.30 sen hade vi lite städdag. Johan dammsög och dammade medan jag diskade och lagade lunch. Därefter åkte vi ut till hundstranden så Harry fick springa av sig och där insåg Johan att det fastar 70kg sand i pälsen så när vi kom hem rakade Johan Harry.
Jag hjälpte till på en hörna, men han blev skitful ändå, haha! Ser ut som en gigantisk boll.
Men han tyckte nog det var skönt att bli av med all päls, blev typ en icakasse med päls.
När Harry var friserad så stack vi till hemmakväll och köpte godis och första säsongen av Sons Of Anarchy, alla har tjatat om denna serien och nu när vi hade tid för att sträckkolla på serien så köpte vi den.
Och ja, vi håller med alla andra, ruggigt bra serie är det! Kollade halva natten innan vi var tvugna att stänga av. (Har ju alltid vart svag för Charlie Hunnam, och nu när han spelar Jax blev jag ännu mer svag - what a man!)

Idag vaknade vi 11.30!!!! Minns inte när jag sov så länge sedan sist, men sköönt var det vill jag lova! :D
Vi käkade bara frukost och gjorde oss iordning innan vi stack ner till höganäs för att hämta hem Lucky igen.
Han log och sov när vi kom, så när han väl vaknade var han bara nyvaken och hungrig och var inte alls sådär glad som han brukar vara när han ser oss.
Men efter lite mat i magen så var han nöjd igen och då var det som om han stolt skulle visa oss alla grejer som han har pillat med i helgen.
Både jag och Johan tyckte han såg så stor ut, ser ut som han har växt som bara den över denna helgen.
Känns som vi lämnde bort vår bebis och fick hem en stor liten kille liksom :)

Nu har han ätit välling och tjabbar på inne i sovrummet, blev visst ingen lätt nattning!
Typiskt Lucas :)


Jag på James rockbar i fredagskväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0