11 månader,

Japp, så var det grabbens 11 månaders dag idag!
En månad kvar till 1 år, siiiiiiiick!

Det som har hänt sedan förra månaden är att han numera går på heltid.
Ptja, förutom när han är lat villsäga. Då kryper han för att han vet att det oftast går fortare.
Dessutom vet han vad lampa, klocka(funkar även att säga ticktack), blomma, harry, helma, pippi (en porslinsfågel vi har på en hylla här hemma) och pappa(har ett kort på oss alla tre på en hylla och där säger Lucas att pappa är, haha) är och vart det finns.
SÅ jag brukar fråga honom vart allt dom sakerna är och så tittar han där dom är och ibland säger han till och med "dää" :)
Dessutom har han börat tycka att det är ganska kul att dela med sig av saker, tillexempel mat som han gärna vill att mata oss med :)

Idag drog han ner en blomkruka från fönstret så det vart fullt av jord och vatten i hela soffan (löövley)
sen stal han en kaka från bordet också.
Vi (jag, johan & jolle) satt och drack kaffe i soffan idag och så hade jag stält fram burken med kakor på soffbordet.
När jag och Johan såg att Lucas hade fått syn på bordet satt vi och smygkika på honom hela tiden.
Han riktigt smög fram och stoppade försiktigt ner handen i burken och sen när han fick upp en kaka kollade han på den med riktigt stora ögon, satte sig ner på golvet med ryggen emot oss och började stolt gnaga på den.
Han visade även upp den för Harry, och delade till och med sig lite av den.
När vi frågade var han hade fått den ifrån så satt han bara och kollade på oss och såg så oskyldig ut, haha :)



Min älskade drog, helt galet vad han är beroende framkallande <3

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

åååh gosen då! Så stor och duktig!

VI SAKNAR ER!

2012-04-23 @ 00:55:06
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0