Tur att man är pigg,

Lucas har hållt låda sedan halv fem typ.
Eller ja, han somnade vid halv nio och sov sen kanske till halv ett innan han vaknade och ville hoppa över till vår säng. Sen sov han ganska oroligt och sen vaknade han runt fyra tiden och var piggelin! Minst sagt.
Han pratade, skrattade, kröp runt i sängen och försökte riva av min näsa ( allt detta är underbart, men inte SÅ tidigt på morgonen). Jag försökte ignorera honom för att visa att när det är mörkt så sover man och försökte "göra honom trött" med hjälp av tutten och hans snuttekanin, men nä inget hjälpte.
Så vid sex gick jag upp och bytte blöja och lekte lite med honom och efter det gjorde jag en flarra ersättning till honom. Efter mycket om och men drack han upp allt och sen lekte han lite till innan han somnande platt på magen jämte Harry.

Kvar lämnade han sig ett lik till morsa. Är för pigg för att sova och för trött för att göra nått annat.
Har iallafall duschat och käkat lite frulle. Sängen ser lockade ut. Om jag inte piggnar till efter min kopp med thé så går jag nog och lägger mig jämte lillfisen ändå ;)

Igår bloggade jag inte pga av massa saker. Dels så var jag och Lucky var hemma hos Tora & Viggo på fika och lite mama & bebismys. Lucas visade stolt upp för Viggo att han kan sitta själv i längre stunder och att han ska stå på alla fyra & jucka mot marken.  Då gick det nog upp ett litet ljus för Viggo att Lucas är ett barn han med som gör annat än bara att ligga på rygg hela tiden. Så om Lucas låg och pillade på något så skulle Viggo göra likadant & vice versa. Sötnosar! :)
Efter att jag & lilleman hade våldgästat dom i allt för många timmar med vårat prat och joller/skrik så gick vi hem för att laga lite mat och prata lite med dom andra familjemedlemmarna. Fick sån akut skallebank, så jag låg som ett kolli i soffan första timmen och orkade inte göra ett piss.
Därefter gjorde jag kycklingsoppa, haha tunn som fan blev den ( jag & johan satt och garvade för varje sked vi tog. Såg typ ut som lite tjockare vatten ;) ) men smaken var de inget fel på.
Lucas fick nån burk med kalvkött och rotfrukter, men det dög inte alls. Han gillar inte "kärringmat" typ kalops och sånt bös. Så han fick pasta med sås & grönsaker istället och det slank minsann ner!
Efter lite utfodring så gick vi på en längre kvällspromenix med Harry och sen hamnade jag i soffan med magont istället. När plutt hade somnat så kollade jag och mannen på det senaste avsnitten av American horror story - sjukt bra avsnitt tyckte jag, johan fattade ingenting typ. Haha.

Så ja..
Det kanske inte var så många orsaker till att inte skriva, menee jaja tiden flög iväg iallafall...

Idag ska lilla familjen bege sig till skåneland & Höganäs för en helg där, Johan fyller ju år imorgon och det ska firas lite smått :)

Nu ska jag borsta tänderna och sen passa på att gosa med Harry.
Hejs!



Fan vad fräsch man var här. Inte en enda påse eller ring under ögonen.
En sak är säker, att få barn är underbart!
Men kroppen börjar sakta med säkert förfalla efter det att man får sig sin första knodd, haha.
 

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

underbara ni! Inte var ni här för länge heller, det var bara gött att få lite sällskap o prata av sig. Kul att vi var själva också så man kan lära känna varandra lite mer. :)



p&k

2011-11-27 @ 22:47:51
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0