lite senare,

Tjuhuee!
Några dagar senare, men bättre sent än aldrig!

Har haft fullt upp hela helgen med besök på stadsbongården, 1 års kalas hos sötaste Viggo, middag hemma hos Hampus & Malin och julmarknad i Böslid typ..

Och igår var jag så sinnessjukt trött hela dagen att jag inte orkade göra mer än att besöka BVC med mannen & barnet och handla lite till Lucas.
Förövrigt så väger Lucas nu 8090gram och är 68,7 cm lång. STORA KILLEN ELLER VAD?! 8kg känns så stort tycker jag, så mycket liksom!

Idag har jag gjort smörgåstårta till Johan och Jolle, den blev skitful men den var tydligen god så det var ju huvudsaken iallafall. Sen har jag färgat håret(fick bli någonslags brun), lagat mat, fikat med Johan & Jolle och självklart lekt, underhållt & matat lillemannen (som älskar laxgryta som luktar dödkattmatsröv).

Nu måste jag väcka Lucas, han somnade i vagnen innan och jag vill inte att han ska sova mer än max en halvtimme såhär på kvällskvisten, han måste ju somna senare ikväll någon gång också.
Igår somnade han vid halv elva typ, ska tilläggas att han bara hade sovit en gång på hela dagen igår plus en snabbis i vagnen så vi hade inte slarvat med tupplurarna ändå :P Han är väl kvällspigg precis som mig antar jag :)


Lucas tittar på ankorna & gässen som bor på Stadsbondgården :)


Bebiskalas! Födelsedagsbarnet Viggo, Meja & Lucas :)


Viggo var överlycklig som fick äta sin döskalletårta helt själv med händerna och allt!
Gud vad han smaskade,kladdade och njöt, sötnosen! :)


Meja var liite finare i kanten och åt sin tårtbit med sked i stället, haha :)
Lucas var ju lite för liten för att äta tårtan, men han gick inte hem med tom mage för det. För Tora hade tänkt på honom också så han fick döskalle smoothie istället. Det var minst lika uppskattat! :)


Och lite paketöppning, såklart!


Såhär såg lilla familjen ut precis innan vi skulle iväg till Hampus & Malin på middag!


En trött liten kille somnade på golvet efter en massa lek :)


Tjurig Lucas i bakrunden och litten bit smöögåståta!


Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

underbart!



Hahaha shit vad jag skrattade åt inlägget när Johan ger Lucas spagetti till frukost, hahahaha! Är det typiskt män eller vadå?!

2011-11-18 @ 21:41:50
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0