Resa bokad!

Hejsan!

Sitter här i mörkret och dricker öl, lyssnar på bra musik och njuter av min ensamhet. Eller ja hundarna gör mig ju sällskap iofs;)
Just nu är det EARTH HOUR, dock vet jag inte om jag fuskar eller inte? Allt är avstängt och släckt, har bara massa ljus tända och så min lilla dator också. Men vet inte om jag får ha på den eller inte?
Aja, jag har det iallafall annars skulle jag typ få sitta och lägga pastiens med mig själv eller nått. Så kul! ;)

Men annars så släckte jag alla lampor här i huset nån minut innan halv nio och tände massa ljus i huset.
Sen så bestämde jag, Mamma och Pappa att vi skulle skicka upp en Khom loy lykta också. Jag skrev på den innan, precis så som thailändarna gör innan dom skickar upp dom. Jag skrev iallafall på hela lyktan ett lätt och bra budskap:
SAVE THE WORLD!
Sen så gick vi ut och tände eld på den och såg den snabbt åka iväg långt upp i luften. Så fint och mysigt! :)

Är vi ändå pratar om Earth Hour, så tycker jag det är en bra manifestation i sig. Och jävligt mysig dessutom!
Tycker att man borde ha som lag att man skulle släcka alla lampor den sista lördagen varje månad eller nått?
Eller vad tycker du?

Sen förövrigt blir jag så jävla förbannad på folk som INTE släcker och tror att dom är "tuffa" på något sätt! Dom beter sig fan som rebeliska tonåringar som tror att dom är skit coola  när dom skiter i allt som har med ansvar att göra.
Bah, jag får damp och skulle lätt kunna slå och sparka in lite vett i skallen på dom. För visst, våld löser faktiskt problem i bland! (Inte i många fall, men i vissa. Jag är vanligtvis emot våld för den som inte visste det).

Jag och Kajsa har förövrigt bokat och betalt våran resa nu! Så sjukt jävla kul ska det bli! :D
Och vi ska åka till.... TADADAM!! Egypten, till en stad som heter Hurghada som ligger precis vid röda havet :)
Vi sticker med tåg till stockholm den 28:e april och sen får vi checka in mitt i natten till den 29:e och sen sticker vi i väg ett litet tag.
Svaret på att varför vi inte sticker till europa typ som Irland,England och Prag osv har med vädret att göra och dessutom blir det en ny världsdel besökt för vår del. Vi har aldrig vart i Afrika någon av oss.
Men jag tror det kommer bli kanon kul iallafall och jag är så himla exalterad över detta, ser verkligen fram emot det! Är ju bara en månad kvar liksom! :D

Imorgon ska jag förövrigt jobba på Ikea i linen igen. Tror inte det kommer att bli sååå kul faktiskt!:D
Det är ju lönehelg med rea och många bra erbjudanden för den som har Ikea family kort. Så kommer nog bli sjukt mycket folk! Men jag ska bara jobba på och tänka på pengarna, vill ju kunna spendera mycket i egypten liksom! ;)

Men men, nu tänkte jag kolla på nån nyare film med Adam Sandler och sen sova.
Har vart sjukt trött hela dagen idag, undra varför? ;)

Kvällens låt: Noice - Bedårande barn av sin tid <-------------

/ emma


Lägger upp lite bilder på vårt hotell tänkte jag, allt för att göra dig lite avundsjuk! ;)






By night!


Hotellet ligger mindre än 100m från havet, och såhär ser vår strand ut iallafall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0