Fy fan.......

Fy fan, sitter och lipar som fan just nu.
Helvete, vad ont det gör i hjärtat!

Okej, så här är det..
Jag hade inget att göra direkt innan i kväll. Hade kollat det mesta och var inte direkt några roliga på msn så jag gick in på blocket och klickade runt på både det ena och det andra, sen så kollade jag på valpar för skojs skull. Dom är ju alltid söta och så är det kul och se vad det står i annonserna och vad dom tar för priser.
Och sen efter ett tag dök annonsen upp, Balders syskons annons..
En av valparna är så himla lik Balder som valp med, denna är bara ljusare.
Jag vet inte varför det känns så här jobbigt, gör bara det. Jag antog ju att dom skulle hamna ute på blocket, och jag har ju redan sett dom. Men det är jobbigt som fan ändå. Tänker lite på den dagen då jag hittade honom, den lilla bruna :)
Sen så är tanken på att någon av dom skulle fara illa eller komma till en familj som inte kan ta hand om dom på rätt sätt, det känns jobbigt.
Det hände ju så med en av Balders kullsyskon. Sessan som hon hette kom verkligen till fel familj först och dom vanskötte henne verkligen, men uppfödaren tog tillbaka henne och nu har hon fått ett nytt och bra hem tack och lov :)
Men iallafall, så känns det ändå fel att veta att alla hans syskon hamnar över hela Sverige, när jag kunde ta en av dom så jag kunde låta Balders "minne" leva vidare genom den eller vad man ska säga. Dom har ju samma moder och fader, så de skulle ju ha samma underbara små egenskaper och sådär.
Men jag vet ju innerst inne att jag inte har tid för en valp nu..

Sen så blev jag upprörd med över vad som stod i annonsen också.
För till mig hade uppfödaren sagt att hon skulle annvända samma Pappa igen, och jag visste sedan tidigasre att modern var border collie/Bearded collie blanding och att pappan var Golden, det stod till och med i vårt köpekontrakt.
I annonsen står det "Blandning mellan Golden, Flat, lite Border," vart fan kom Flat ifrån och vart är Bearded?
Och lite Border? Valparna ska ju vara minst 50% Border? Morsan har ju fortfarade samma arvsanlag iallafall. 
Sedan så står det att alla hundarna från den förra kullen, Balders kull då, hade bra metalitet och så.
Balder hade ju inte det egentligen. Han var en rädd och osäker hund i grund och botten och mycket av hans lynne såg man bero på blandningen, och sen om hans senare beteenden berodde på en hjärntumör (som jag och flera andra tror det var) eller om hans hjärna bara spelade över,så hoppas jag hon nämner det till köparna iallafall. För detta är en blandras som kräver mycket jobb och det är inte lätt för inte så hundkunninga människor att veta, de ska ju veta vad de har att vänta sig anser jag.
http://www.blocket.se/vi/20186401.htm?ca=17_s <-- länk till annonsen om ni vill se.


Jag förstår att ni som läser detta inte kan förstå varför jag kan vara så upprörd över detta och allt vad ni tänker.
Men nu är det så, och jag är iallafall upprörd som fan i kväll..
Detta är jobbigt, dels blir jag påmind om Balder, det gör mig förvirrad och jag blir lite irriterad på uppfödaren bland annat.
Så jaa..

Men jag har iallafall förstått varför jag inte har insett helt att Balder är borta än. Måste ju bero på att jag känner hans närvaro nästan varje dag. Känns faktiskt som han är med mig i bland :)
Men att inte få hålla i han eller bara få se han är jobbigt är fortfarande jobbigt. Det är mer än 1 månad sedan han somnade in, för mig känns det som för bara några dagar sedan.
Men men, jag är iallafall säker på att han har det bra iallafall och har funnit "frid" hur jävla gay det än låter...
Hur som haver så saknar jag honom nått extremt och det kommer jag nog faktiskt alltid göra, han var speciell, ingen man glömmer i första taget direkt, min Balder :) De vet de flesta som kände honom..


Och som ringen över Å, så har jag just nu en diskusion med en människa på msn,om hur jag tog hand om min hund osv. Det verkar som denna personen anser att jag verkligen var för ung för att skaffa hund. Eftersom jag inte hade fast anställning med inkomst, inte hade eget ställe att bo på(utan att jag pendlade mellan två hem) och att jag inte hade kommit till ro med mitt liv, det vill säga att jag festade och träffade vänner och att jag lät mina föräldrar ta hand om honom när jag gjorde det så anser denna människa att Balder inte hade en "stabil och bra tillvaro" och allt vad den snackar om. Visst säger den att "Balder hade det säkert bra och älskade mig", men han hade ingen stabil tillvaro i längden..
Visst ska man få ha egna tankar, åsikter och man ska vara ärlig, men man behöver fan inte dela med sig med precis allt man tycker och tänker. Särskilt inte inom detta ämnet med mig, nu.
Det får mig bara att bli ännu mer upprörd, sårad, ja  må ännu sämre helt enkelt.
Det borde man kunde räkna ut själv känns det som..
I kväll hatar jag denna människa nått enormt, jävla idiot.


                                  Saknar att få ligga jämte dig i min säng </3


Kommentarer
Postat av: MLi

sv: Tack! Jajamän det är det! :)

2009-02-20 @ 17:08:35
URL: http://emeliehallberger.blogg.se/
Postat av: peppa

Hej, jag har köpt en av valparna från annonsen flat-golden osv....o har nu några frågor, skulle du kunna kontakta mej? mvh/pepe

2009-06-12 @ 22:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0