tårtdjungel,

Sitter och googlar tårtor för lite inspiration till lillemans födelsedag som närmar sig med stormsteg.
Hade gärna velat göra egna tårtor dels som en utmaning för mig själv men också för att det är lite mer personligt och för att vi ska fira honom på en söndag och då är princip alla konditorier stängda här i H-stad.

MEN, jag insåg ganska snabbt att mina färdigheter inom tårtbakning inte håller måttet!
Vad fan, folk gör ju konstverk till tårtor! Helt sjukt fina saker verkligen! Jag ville gärna göra någon motivtårta, men det kommer jag ju aldrig fixa insåg jag, haha!
Det jag kommer att uppnå är ju max en slabbig gräddtårta med lite frukt på liksom! :D
Men jaja.. vi får väl se hur det går med dessa tårtdrömmar ^^

Idag har min man och Lucas gudfar cyklat Hallandsloppet, dvs 10 fucking mil!
Dom klarade hela rundan och det det tycker jag är grymt gjort, för det skulle jag aldrig någonsin klara.
Eftersom starten gick såpass tidigt idag så kom Jolle & hans Mathilda igår eftermiddag för en sleepover hos oss.
Vi käkade middag, drack lite rosé, pratade och kollade hockey typ innan läggdags. Mysigkväll!

Idag medan grabbarna cyklade så passade jag ,Mathilda & Lucas på att äta en lång frukost innan vi gick en sväng med Harry och därefter tog en trevlig sväng på stan. Ville hitta ett par bra tygskor som är lätta att dra på till lilleman, men han har så breda fötter så hittade inga som passade bra :/
Köpte däremot "Alfons nallen/gubben" som Lucas ska få i födelsedagspresent, något jag vet att han kommer att bli glad för! Som tur var sov han när jag köpte den, så han är fortfarande lyckligt ovetande om vad som ligger och trycker i garderoben :) Dock höll katten på att hitta den och visa den för honom, var riktigt nära ögat att han fick tag i den!
Efter några få timmar på stan begav vi oss hem igen för lite förberedelse av middagen som grabbarna skulle få när dom väl kom hem.
Gjorde någon slags medelhavspastagratäng och så grillad paprika och en insalata caprese sallad till de ;)
Hade tänkt att gå óch möta killarna uppe på galgberget när dom cyklade i mål, men vi hann bara upp för sjukhusbacken (fyfan för att putta en barnvagn upp för den jävla backen) innan dom mötte upp oss så vi kunde gå hem och äta.
Efter maten käkade vi en supergod rabarber/hallon paj med vaniljsås som Mathilda hade bakat och efter det begav sig dom fina skåningarna hemåt igen.

Johan är typ halvdöd ikväll, och Lucas sov en allt för lång emlur så han vägrar lägga sig nu, så det lär nog bli en ganska så tråkig kväll.
Men jag har massa disk som ska tas om hand och sen en påse chips samt kall rosé i kylen så jag ska nog klara mig ;)

Nu blir det en kvällspromenix med Harry boy!


Lilleman fick leka av sig lite på lekhörnan på Eurostop efter lite tråkig handling :)


Lucas <3 mamma på västra stranden för lite rastning av vår byracka



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns färdiga tårtblock att köpa i affären ju. Skitsmidigt! :) Och de kan man "klippa och klistra" med lite som man vill utan att behöva vara expert.

2012-05-05 @ 22:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0