It's a beautiful day,

Ojojoj Sverige, vilken fin vecka vi har haft!
Så fin att jag har njutit varenda sekund av den och försökt vara ute så mycket som möjligt.
Det bästa med fint väder är faktiskt att jag kan vara ute och rasta min huligan, han är så aktiv att det är galet!

En kort sammanfattning av veckan eftersom jag inte har bloggat något:
Tisdags: Johan slutade jobba tidigt så vi åkte ut till Riccardo's för att ta årets första italienska glass. När vi väl kom dit insåg vi att hela Halmstad hade tänkt samma sak, så vi sket i det och åkte ut till grötvik(!?) istället och tog en vanlig mjukglass med strössel där. Gott det med!
Sen var vi ute och gick, åkte till västra stranden så Harry & Lucas fick springa av sig. Slutade med två blöta sandmonster, haha :)

Onsdags: Var ute halva förmiddagen och en liten stund på eftermiddagen med Lucas & Harry. Båda blev rastade med lek och spring helt enkelt. När Johan kom hem från jobbet åkte vi direkt till badhuset så vi kunde aktivera vårt monster lite till och eftersom han är helt galen i vatten så var det inga problem. Mycket uppskattat med andra ord!

Torsdag/idag: Idag mötte vi upp Jennie för en dag med picknic ute i en park nära stan.
Lucas somnade precis när vi kom dit så vi kunde både fika,prata och lapa sol i lugn och ro. Kändes verkligen som att det var riktig sommarvärme när vi låg där på filten och solen gassade (och nu när jag kom hem insåg jag att det var så. Mina armar och min panna är fan rödare än en kokt kräfta. Vart är mitt juggepigment mamma?!).
När Lucas vaknade åt han lite mellis innan han kutade runt som en besatt i parken, han utforskade allt som fanns och charmade även en gammal söt gubbe :)
Efter 3 timmar i parken fick vi nog och efter det gick vi förbi Hallo och köpte med oss goda mackor hem för en liten lättare lunch (man blir inte hungrig på maffig middag när det är varmt ute, eller hur?!).
Nu ikväll när vi gick kvällspromenaden så beställde vi minivårrullar med sötsursås och satte oss på vår bakgård och åt det i kvällssolen. SÅ GOTT! Lucas blev helt galen i det, och åt som en galning. (Jag vet att små barn inte ska äta friterat, MEN det sket vi i, orkade inte vara några några moralföräldrar ikväll. Det är ju inte som att vi äter det varje dag liksom, så det så.)

Nu sover Lucas och jag hade kunnat göra honom sällskap om jag säger så.
Han har blivit jätteduktig och har nu somnat i egen säng i en vecka, dessutom har nattningen tagit max 30 minuter istället för 1½ timme! Alla som vet hur mycket vi har kämpat med det här måste förstå att jag är stolt! :) Han har dock vaknat 3 nätter på raken runt 2-3 tiden och vart skitpigg och vart vaken i typ 2 timmar eller tills jag ger honom välling. Vill inte vänja honom vid detta utan hoppas bara att detta är en period som går över snart.

Nu satte Johan på SOA, it's sooo goood!
Jax är mitt frikort ^^ och Opie efter det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0