I hate you,

Finns det något mer jag hatar förutom pedofiler, djurplågare och barnmisshandel så är det fan cancer.

Den lömska jävla parasiten söker upp oskyldiga och helt underbara människor och infekterar dom till max.
(Det känns som om han totalskiter i att hoppa in i människor som faktiskt inte har tillfört samhället och världen något bra utan bara elände. Man hör ju aldrig att massmödare och barnvåldtäcksmän får det? Eller hur?)
Cancern vill bara förstöra männsikorns liv med sin exictens, det är hans mål.
I bland lyckas man lura bort honom tack vare olika behandlingar och bli frisk ifrån honom! Men i vissa fall kommer han tillbaka och förstör ännu mer.
Och ja, i andra fall finns det liksom inte ens hopp när han väl har slått rot.

Cancer kan ju komma genom arv, genom andra sjukdomar och via saker som utvecklar honom som tex rökning & snusning.
Men det spelar liksom ingen roll varifrån han kommer och varför.
För man kan ALDRIG säga att någon människa borde skylla sig själv för sitt levende och att det var väntat att han skulle komma så personen borde skylla sig själv. Eller hur!!?
För cancern kommer enbart för att han vill förstöra människors liv oavsett orsak varför han hamnade där.
Vare sig det är ett barn eller en vuxen människa det handlar om så HATAR jag cancer och tycker verkligen att det är så orättvist och hemskt att någon ska behöva genomlida det.
Tycker forskningen borde gå lite mer framåt nu och hitta på mer botesätt.

Orsaken till varför jag skriver det här inlägget är för att det finns en människa som jag älskar och är väldigt fäst vid, och nu har den jävla cancern infekterat honom IGEN.
Och det gör så ont i mig att veta att han ska behöva genom lida allt det här helvetet en gång till.

Älskade älskade Farfar, du kommer att bli fri från skiten denna gången!
Jag kommer alltid finnas vid din sida eftersom du alltid har funnits vid min.
DU har;
* tagit med mig på hundövningar och tävlingar vilket jag älskade även om jag ibland tjurade för att jag frös,
*tagit med mig ut i skogen och berättat saker om naturen,
*med lite påminelse alltid försökt fira mig på mina födelsedagar med färska blommor och paket,
*gett mig min första klocka, 
*tagit med mig och erica flera vintrar på raken så vi kunnat träffa våra kusiner lite oftare,
*alltid berättat massa saker du har vart med om när vi har åkt bil,
*alltid bjudit på tenor eller läkerol när vi har åkt bil så man har mått illa för att man har ätit så många på raken
* alltid bjudit på så god fika hemma hos dig
* haft världens roligaste trädgård med massa fruktbuskar och frukträd som man alltid älskat att springa runt i
*hjälpt mig med hundfrågor
*visat intresse i min skolgång, du kom och gärna och hälsade på när jag jobbade där
* alltid sagt vad du tycker, vare sig det gällde hur jag såg ut (när jag var punkare frågade du om jag skulle på maskerad, ha ha! Eller när jag hade septum piercing undrade du om jag hade blivit inspirerad av kossorna i skolan, haha! Men du säger ändå alltid allt med kärlek även om det kan tolkas fel ibland) eller om det var för att jag behövde hjälp med Balder.
*kört mig till tex jobbet när jag inte har vågat köra själv
* visat omtankte, du ringde mig minst en gång i veckan när jag var gravid för att kolla så att allt var bra med mig och bebisen i magen
*alltid skrytit om alla dina barnbarn 

Ja, listan kan göras ännu längre men jag vill bara att alla ska förstå att han alltid har vart en superbra farfar och att cancern ska förlora greppet big time denna gången!

 

Kommentarer
Postat av: Ericaa

Vi är tacksamma att vi har världens bästa farfar!

2012-05-08 @ 13:24:58
URL: http://ericaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0