Underbara vår,

Tooodelooo!
Sitter just nu och har riktig quality-mama-time!
Dricker kaffe, äter kaka och vindruvor och känner mig allmänt duktig!
Har tvättstugan idag, dessutom har jag diskat upp världens diskberg, bytt kattsand i lådan, dammsugat och skurat golven! Skulle egenlitgen behöva skura av vårt förbannade köksbord (VARFÖR EMMA, VARFÖR KÖPTE DU ETT GLASBORD NÄR DU VISSTE ATT DU SKULLE HA ETT BARN!? Jo, för att jag tyckte det var snyggt och tänkte inte ett dugg på det praktiska....) meen, det känns så jävla olönt.
Så jag tar och leker man för en sekund och låtsas att jag inte ser allt damm och fingeravtryck som dansar likt djävlar på glasskivan och njuter av lugnet och kaffet istället ^^
Har inget mer planerat än att vara effektiv idag, ska väl gå ut och gunga med lilleman sen när han har vaknat så att han får ha lite skoj åtminstånde :)

Igår hade han dock riktigt skoj, jag med för den delen!
Jag och Lucas skulle ju som sagt möta upp Annie & Selma i Pippiparken för lite fika och lek.
Det var verkligen helt underbart väder igår, verkligen varmt, så jag hade bara på mig leggins och skinnjackan, jaa, en tunika såklart också. Men ändå så svettades jag liksom.
Såatte, ni förstår hur underbart väder det va, va!?

Annie bjöd på kaffe och en riktigt god och kladdig kladdkaka, och barnen fick äta barnfika dvs kex, majskrokar, smoothie och vindruvor typ. När barnen hade tröttnat på att sitta still och fika så fick dom gå ner och busa på marken. Dom ägnade väl mest tiden åt att stoppa saker i munnen och vi fick jaga dom likt hökar för att pilla ut allt skit dom hade i munnen. Men ändå så hann vi med en massa prat om allt mellan solresor och spöken, haha! :)
Såklart skulle Lucas vara värst och stoppa in stora pinnar och stenar som knappt fick plats i munnen, dessutom skulle han riktigt gräva i jorden och sanden så han blev helt svart under naglarna (kräks så sånt!!!) Och det var då det slog mig;" Jaha, det är så det är att vara pojkmamma! Det är nu det börjar alltså, kampen mot smutsen på kläderna, skorna och händerna!"
Det kommer vara smuts och skit hela tiden från och med nu! För killar brukar ju faktiskt skita ner sig mer än tjejer. Det minns man ju själv när man gick på dagis och i skolan, killarna smutsade ju alltid ner sig VARJE rast. PUH!
Och vad jag har hört så var Johan en liten skitgris när han var liten medans jag var världens pedantunge som skrek såfort jag fick ett sandkorn på handen, dock så skulle jag stoppa allt i munnen.
Så ja, Lucas har ju ärvt båda våra egenskaper.
Nu låter jag som världens pedant, men det är jag inte, inte helt iallafall ;)
Och förövrigt så tycker jag att barn ska få upptäcka världen med sina händer och klabba och gojsa så mycket dom vill, för annars lär dom sig inget.
Lucas äter nästan alltid själv, och ute får han pilla och gräva i marken. SÅ jag hindrar honom inte mer än att han inte får stoppa olämpliga saker i munnen.

Det jag fasar mest över är väl tvätten egentligen, jag hatar att tvätta, hahah! ;)
Hoppas nästa barn blir pedantiskt och inte stoppar saker i munnen ;)

Jaja, nog tjatat om detta.
Efter två härliga timmar med Annie & Selma så begav vi oss hemmåt.
Jennie kom med Aramis (hennes Somalikisse) en sväng på kvällen för att vi ska försöka vänja honom vid Helmer tills dom ska ses när vi ska till Johans föräldrar nästa gång.
Det gick väl ok. Dom slogs  inte. Men dom lekte inte heller om vi säger så. Dom bara låg där och morrade på varandra ^^
HArry och Aramis har väl redan accepterat varandra egentligen, dom låter varandra vara helt enkelt.
Medans djuren vande sig vid varandra så käkade vi vuxna lite tapas.. MHM, i love it!

Nu ska jag putsa bordet ändå, tror jag.
TJING!


Sötnosarna! Selma gör sitt madface, haha! :)


Utforskar pinnar och löv :)


:)


Såhär såg Lucas ut efter gårdagens middag :)
Förövrigt har han börjat försöka äta med gaffel eller sked, men när det inte går som han vill så skiter han i det och kastar skeden/gaffeln åt helvete. Haha, hans tålamod! :)

Kommentarer
Postat av: Ericaa

vi får ju hoppas att han inte har ärvt mosters tålamod ;)

2012-03-28 @ 17:53:37
URL: http://ericaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0