New week,

O'HOJ SAILORS!

Passar på att skriva en snabbis nu medan lilleman sover, men han är på tjurhumör så han kan vakna närsom..

Förra veckan var hur mysig som helst med storasyrran på besök, en tripp till ge-kås med Mallan och dessutom fyllde jag år och allt!
Och helgen den var inte sämre den vill jag lova!

I fredags hade vi storstädning här hemma, jävlar vad vi städade!
Jag satte Lurre i ryggan bak på ryggen och så fick johan uppdrag skrubba toa och sen städade vi så jävla nogrant i varenda rum! Blev såå rent och fräscht!
Dessvärre blir det ju inte ett långvarigt resultat med husdjur och en liten unge (samt en slarver till man), men men.. Sen på kvällen gjorde jag supersmarrig kvällsmat!
Fläskfilé med ugnsgratinerade rödbetor med chevre, honung, rostade solrosfrön samt balsamico.
Pröva detta mina vänner och bli inte avskräckta av osten som luktar fårkadaver, för det var rusktigt gott! :)

I lördags väckte Lucas oss vid tjugo över sju, så det var bara att gå upp!
Johan stack iväg och handlade färska frallor på östras (älskar att jag bor granne med två bageri) och sen hade vi en mysig fruskost innan vi stack iväg till östra stranden för en härlig vårpromenix vid havet. Lucas fick sitta i ryggan och Harry fick jaga pinnar, jag njöt av solen som värmde mig i nacken :)
Dagen passerade i snabbt tempo efter promenixen. Jag & johan hittade på en ny maträtt till lunch, tror vi, haha!
Vi kokade pasta, strimlade och stekte fläskytterfilé samt gjorde en röra på keso,avokado och rödlök och sen blandade vi ihop allt. Smidigt, enkelt och jävligt gott! Såg väl mindre aptitligt ut kanske, men vi är inte så knyssliga här inte! :)
Lite senare på kvällen kom Jennie för lite barnpassning av Lucas. Jag och Johan skulle nämligen vara barnlediga :) Jag och Johan blev upphämtade av Hampus & Malin för att vi sedan skulle åka vidare och hämta upp Polki och Lina, och därefter begav vi oss alla till Wild West Steakhouse!
Jag och johan hade aldrig varit där innan, så det var kul att se något nytt! :)
Vi drack gott, åt gott (var riktigt god mat, dock bubblade det lite extra i magen på oss alla dagen efter så det var ju ett minus), fick se lite linedance, lyssna till lite live musik, rida mekanisk tjur (jag sög på det - BIG TIME, haha) sen fick johan även en gaydejt :) Efter ett par timmar där så åkte vi vidare hem till Polki och Lina för lite efterhäng så att säga, mysigt var det!

Igår var Johan bara bakis hela dagen, så det blev inte många knop gjorda från hans sida. Förutom klockan tio på morgonen när han bestämde sig för att gå till mcdonalds för att äta hamburgare till frukost - då jävlar fick han spring i benen!
Annars så tillbringade JAG dagen med att göra två storkok till Lucas, en currygryta med skinka, grönsaker & pasta och sen en köttfärslåda med pasta sen så sorterade jag alla Lucas kläder som han inte kan ha längre i fyra högar, Spara - Sälja- Ge bort och Skänka. Tog fan flera timmar, men det kändes bra att ha det gjort när det var klart!

Förövrigt så kunde inte Lucas komma till ro för att sova igår, så han och jag hade quality time!
Alla sov förutom vi två som låg ihop kurrade och kollade på massa barnprogram ihop, favoriterna är helt klart Rasmus Nalle, Alfons Åberg, Lilla Anna & Långa Farbrorn (han skrämmer mig), I Mumindalen och så Teletubbies såklart :)
Längtar tills han blir större och kommer komma självmant och fråga om vi kan mysa och kolla på film eller läsa bok ihop <3


Litta bilder bjuder jag på idag:



Moster Carro & Lucas läser bok :)
"E deeee!?" undrar Lucas


Jag och min älskling på min 22 års dag. Älskar hans min (han skulle se ut som en brat), hahah!


10 ge-kås kassar får plats i en volvo utan problem ;)


Födelsedagsmiddag på Pio
Dock måste jag vara lite bitter och säga att den plankan inte var så mycket att hurra för..



Fredagsmiddag


Hampus drar in das schnabel


Johan in action


Och vinnaren POLKI!


Enkel och fräsch söndagskvällsmat (det är örtbiffar med en insalata caprese)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0