old year - new year,

Hejhej hallå bloggen!

Nu är jag och Lucas tillbaka i Halmstad igen efter en fullspäckad vecka i Mullsjö.
Har inte bloggat för att jag har haft något att göra varje dag, och när jag väl har haft en lugnstund så har jag myst med min familj.
Orkar inte skriva allt som vi har gjort i detalj, så kör en kort sammanfattning.

23 dec - Efter att Johan hade slutat jobbet, så åkte vi och hämtade upp hans syster för att sen åka vidare till deras Mormor i Ängelholm. Vi fikade lite och så fick hon gosa lite med Lucas och sen fick han även öppna sin julklapp ifrån henne. Därefter åkte vi vidare till Höganäs för lite lillejulsfirande. Vi bakade pepparkakor, pysslade, åt smarrigt italienskt julbord, drack glögg & öl och sen bytte vi klappar med familjen Ling innan det var dags för sängen :)
Julafton - ( vaknade på natten av att det luktade skit, Harry hade bajjat ner hela sovrummet. TACK TOMTEN!)
Efter frukost och lite fix så var det dags för lunch hos Johans Faster & hennes man. Lunch, fika och paketöppning hans det med innan lilla familjen packade in sig i bilen för att åka upp till min familj i Mullsjö.
Vi missade kalle, men hann lagom till mammas goda julbord och "kan du vissla johanna". Vi frossade mat, drack gott och väntade på jultomten som tillsist kom med massa klappar till osss alla. (bra att fira jul med två familjer, har aldrig fått så mycket fina paket innan;))
Juldagen - Johan åkte hem till H-stad för att jobba medan resten av lilla familjen stannade kvar i Mullet. Skulle egentligen gått ut, men orkade verkligen inte. Dessutom kom min morbror Peter på besök. Så det vart la familia mys på hög nivå!
Annandan' - Quality time med lillsis. Åkte själva in på mellandagsrean uppe på a6, asjobbigt med allt folk! Men lyckades ändå få med mig 2 toppar, 1 skjorta till Linns begravning och bh + trosa samt ett par byxor till lilleman.
27dec - Jag, lillsyrran och Lucas blev hämtade av farfar och sedan begav vi oss vidare till vår gammelfarmor Anna-Lisa, dvs Lucas gammelgammelfarmor! Hon hade en bra dag och pratade på som bara den och gosade så gott det gick med Lucas. Ett mycket uppskattat besök från båda sidor :) Efter vi hade vart där åkte vi hem till farfar och tog en skinkmacka & ett glas julmust innan han skjutsade hem oss igen.
Därefter åkte jag och Lucky upp till Isabelle & Ellie och drack thé, Jonna gjorde oss även sällskap. Muchos trevligt att träffa mina fina vännor igen <3

28 dec - Pappa fyllde 45 och det firade vi! Lucas gjorde frukost på sängen till honom och sen gjorde jag en stark wok till middag, därefter så fikade vi på kakor & paj :) Sen så skjutsade mamma in oss till min storasyster för vi skulle sova över där eftersom hon skulle vakta Lucas följade dag.
29 dec - Riktigt tung dag. Linns begravning uppe i Trosa. Oerhört vacker cermoni, men riktigt jobbig! Kändes bra att få ta ett sista farväl va henne även om det var tungt. Är glad & tacksam över att jag hade Johanna & Naimi vid min sida, vi stöttade och tröstade varandra så gott det gick i den tunga stunden.
30 dec - Pappa kom och hämtade mig & Lucky hos Carro och sen åkte vi hem och väntade på Johan skulle komma.
När han väl kom så käkade vi massa tacos och mös hela kvällen!

Nyårsafton - Vi firade nyår med mamma & pappa och det var riktigt mysigt! Vi åt as god tre rätters middag som jag och mamma hade komponerat, drack en massa gott och spelade dart bla. Lucas somnade vid 23 och missade tolvslaget men vi andra firade det! Vi kollade på Janne när han räknade ner sekunderna, sen drack vi skumpa tills vi sprang ut för att kolla på alla raketer. Johan & pappa sköt lite raketer också medans jag och mamma skickade upp varsin khom loy lykta till våra saknade änglar uppe i himlen <3
1 jan 2012 - Åkte hem till H-stad. Beställde hem pizza (i love onlinepizza.se) , plockade ihop alla julklappar och sen kollade vi på ett avsnitt av American Horror Story innan vi gick och la oss!

Tror förövrigt att Lucas tänder är påväg. Han har skitit löst i en vecka och det stinker verkligen aaas. Han vill inte äta något förutom väldigt rinniga saker, typ vällning. Och han är väldigt grining.
Ska det nya året börja med ett par små riskorn för lillemans del? Hoppas dom kommer snart isf! :)



Jag och lillfisen på julafton :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0