djungel,

Puuuuuh!
Har suttit och kollat på försäkringskassans hemsida för att kolla om jag kunde förlänga min föräldrapenning lite. Och vilken jävla djungel det är!
Fattar fan ingenting - blir bara så sjukt jävla förvirrad! Är det bara jag som ser ut som ett frågetecken när jag sitter och ugglar framför den hemsidan? Om någon är bra på allt det där med föräldrapenning och hur man tar ut den osv och kan förklara det med lätta ord. SÅ HÖR AV ER TACK!
Blir nog aldrig klok på den skiten annars!

Jaja... Idag har jag vart invalido. Ryggen har värkt som bara den, har vart en ren pina att bara sitta upp. Gör liksom ont i ryggraden. Pratade med min sjukgymnast, men hon kunde väl inte säga så mycket mer än att jag ska ta det lugnt. Ska dit på torsdag och då ska hon allt få ta och kolla lite närmare på min rygg.
Pallar inte med min rygg mer!
Har alltså inte orkat göra ett piss idag. Men jag blir så uttråkad av att bara gå här hemma och inte ens kunna städa eller diska utan att det gör ont. Så nu ikväll gjorde jag iallafall en liten kraftansträngning och gjorde hemmalagade våfflor till kvällsmat. Första gången Lucas åt det och det var väääldigt uppskattat ska jag säga er :) Men istället för sylt och grädde som fyllning, så tog jag mango & päronpuré på istället. Och som sagt, det var ett uppskattat kvällsmål!
Nu sover iallafall fisen sedan en timme tillbaka efter att ha svept en stor flarra med vällning och jag hoppas på att han sover till ca 01 innan han vill komma över till vår säng för lite närhet.
Har inte nattammat honom sedan i torsdagskväll iallafall! * stolt!*
Såhär har våra senaste nätter sett ut i korthet:

Fredagsnatten var värst - han skrek som en galning halva natten och det gick åt 2 småflaskor välling för att få honom hyffsat lugn ett tag.
Lördagen gick bättre - mycket skrik men endast 1 liten flaska gick åt. Han somnade dock sent och hade lekt med Hampus & Malin endel.
Söndagsnatten har funkat bäst hittills - han somnade redan halv åtta för natten. Sen var det lite skrik tills han fick komma över till vår säng, sen lite gnäll när han tappade tutten annars sov han igenom hela natten.
Tror han var trött pga att vi var i badhuset och att han fick träffa Viggo lite också :)
Igår natt - Somnade åtta för natten, men sov lite oroligt sen på natten och det gick åt en flaska välling för att få han lugn.Sen efter att han fick flaskan gick det ganska bra. Tror han somnade så tidigt för att han hade lekt och fått massa nya intryck på öppna förskolan.

Så nu har ni en liten update om hur det går på nätterna iallafall :)
Får se hur det blir i natt, tror den kommer bli ganska jobbig eftersom han inte har blivit så "aktiverad" så att säga. Men vi får se hur det går :)

Lucas uppskattade iallafall besöket på ÖF igår. Han var lite blyg först och satt mest och kollade in alla barn och leksaker, men det släppte undan för undan och tillslut började han krypa runt för att kolla in alla saker.  Han var rätt självständig och ville mest leka själv, men han pratade lite med sina nya tjejkompisar Selma & Ester iallafall :)

Jag hittar inte min kamera någonstans, därför det är så dåligt med bilder på Lucas.
Dessutom är musplattan på min dator sönder och nu är även extra musen till den också sönder, så nu kommer jag inte in på min dator alls (och det är på den alla bilder på Lurre ligger). DET mina vänner, är dagens i-landsproblem.

Kommentarer
Postat av: Annie & Selma

Fick ju aldrig reda på att du hade en blogg ;) Lite kul att du skrev om försäkringskassan, satt precis inne på deras hemsida...så rörigt å nu har jag glömt av mitt bank id med...suck... Ha det så bra så får vi ses snart :)

2012-01-18 @ 08:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0