Britax multi-tech,

Idag tog vi tag i det där med bilbarnsstol. Antar att vi har dratt ut på det eftersom vi bor precis jämte babyproffsen, har väl tänkt att "jajaja, vi hinner gå dit i morgon..".

Men idag gick vi dit för att prova ut en. Jag hade redan kollat in två sedan tidigare som jag tyckte verkade bra, men tyckte att den ena var för dyr. Hade tänkt att vi skulle prova ut en stol som både Lucas gillade och som fick plats i bilen, och sen skulle vi beställa från nätet då det är mycket billigare på vissa sidor om man jämnför med babyproffsen.

Men iallafall. Vi hittade en, och det var den ena som jag redan hade kollat på.
Lucas gillade den och vi gillade den och dess funktioner och den fick plats i bilen.
Och bäst av allt så var det tusen kronor rea på den, så vi fick den för samma pris som vi hade fått för den på nätet. Kändes som att vi hade vunnit på lotto nästan! :D
Dock så ville jag ha den som var plommonlila/svart, men Johan ansåg att en kille inte kan ha lila (vilket dom visst kan, sålänge det är mörklila. Anser jag.) utan valde den grön/svarta istället. Så vi stod en bra stund och tjaffsa om vilken färg vi skulle ha på stolen. Hon som jobbade där föreslog att vi kunde ta den grå/svarta istället, så blev det mer neutralt, haha!

Men Johan vann tillslut, jag gav upp. Så grön/svart fick det bli!
Och den är jättefin dessutom är det special edition på just den färgen, men tycker ändå inte den slår den lila;)
Men jag är jättenöjd iallafall! En säker stol, med bra funktioner som Lucas kan ha tills han ska börja med kudde.



Såhär ser den ut iallafall och den var perfekt för huvudet när Lucas somnade.
Hans huvud föll bakåt och inte frammåt som det gör i babyskyddet. Dessutom kunde han luta sig mot puffarna på sidan :)


Kommentarer
Postat av: stora syrran

Jätte fin:-) Passar lilla boolliii perfekt. puss på er

2012-01-15 @ 20:25:17
Postat av: Ericaa

sv: Pfft, du skaffade ju balder när du var i min ålder! :D

2012-01-16 @ 13:03:31
URL: http://ericaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0