The animals,

Harry föddes den 12 maj 2009 och har bott hos mig sedan han var 9 veckor gammal.
Han var ett impulsköp eftersom jag egentligen skulle köpa en miniatyr bullterrier, men den tiken fick missfall och då var jag så desperat så då gick jag in på blocket och ringde på första söta hunden.
Och det blev Harry, en liten (trodde jag då) Pomeranian kille.
Först var han ett riktigt jävla monster, världens sötaste verkligen, men världens elakaste.
Han bet oss alla i familjen, han vägrade att bli rumsren (tog 6 månader innan han ville) och han var otroligt osocial. Men efter lite socialträning (eller okej, en massa) så blev han världens snällaste lilla björn!
Han är snäll mot allt och alla och är bara full av kärlek, även om han inte ger all denna kärlek till Lucas i alla lägen ;)
Hade tänkt ha honom till agility, men när han hade fyllt precis ett år så drabbades han av patella luxation på båda bakbenen samtidigt. Så det blev inget med det, utan han fick bara bli en sällskapshund eftersom han fortfarande känner av sina skador.
En pomme ska typ väga 2,5 - 3 kg, Harry väger 6! Han är alltså dubbelt så stor. Vet inte varför han har blivit så stor, men en bamse är han! Skäms över att säga att han är en pomme om jag träffar andra som har pommar, då säger jag att han är en dvärg spets, så slipper jag alla frågor ;)


En bebis Harry hos sin mormor :)


Stor Harry hos sin mami!

Helmer har ju bara bott hos oss i en knapp vecka, så jag känner ju inte honom helt än.
Han är blandras, hans pappa är siames och hans mamma en norskskogsskatt, och båda raserna har slagit igenom på honom, men mest siamesen tycker jag. Han har världens största öron och världens längsta svans, ett pyttelitet huvud och liiite lurivg i pälsen. Han pratar väldigt mycket, är renlig av sig och ja, är precis som en kattunge ska vara.
Spinner lite extra högt bara. Låter som en jävla traktor när han kommer och lägger sig jämte än i sängen!
Men han är väldigt snäll och kelen och NYFIKEN! Lite mindre snäll mot Harry dock, men det kommer snart!


klätterkisse!


Älskar hans små hitler fläckar, haha! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0