matbestyr,

Så, nu var min lilla snorunge utfodrad och nybadad. Så nu står han nöjd och glad i gåstolen och tjabbar på som bara den. Passar därför på att skriva här, för hans humör han skifta på 3 röda.

Eftersom Lucas är så snorig och hostig och jag misstänker att han har haft ont i halsen också (har åkt på samma skit själv) så har matlusten inte vart på topp.
Några skedar hemmalagad mat har slunkit ner, annars så har vi fått muta med macka eller Marie-kex (varken nyttigt eller bra, men jag tror han gillar dom eftersom dom blir mycket mjukare i munnen & slinker ner lättare i halsen än vad tex rån gör), och så välling såklart.
Men men..

Idag fick jag iallafall till det bästa mellanmålet på länge - satan vad han åt (och klabbade)!!
Gjorde quaccamole till honom och så fick han doppa rånbitar i det.  Han älskar att äta själv så det var verkligen uppskattat! Uteslöt bara saltet i quaccan, annars gjorde jag den precis som jag brukar göra till oss vuxna. Så ikväll kommer någon stinka vitlök här hemma om jag säger så ;)
Eftersom han var så lycklig över att få äta det mesta själv så kunde jag njuta av min kopp kaffe och dricka den i lugn och ro - perfekt!
Sen när han väl hade ätit upp HELA portionen, så fick han tvätta av sig i vasken,även det var uppskattat :)

Nu väntar jag bara på att han ska bli trött och somna, så jag kan börja på middagen.
Idag blir det ugnspannkaka här hemma, dock byter jag ut kasslern i Lucas och har i kokt skinka istället :)



quacca qucca hey hey!


diskas efter maten!

Kommentarer
Postat av: annie och selma

Usch aldrig roligt när de små år sjuka. Selma ville knäppt äta något när hon va sjuk nu... härliga bilder, vilken liten klabbe Pelle som ton får tvätta sig i köket ;b ha det så bra så ses vi på måndag. Kram

2012-02-02 @ 21:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0