jävla system,

Hej!

Har haft en fullspäckad och rolig helg därav blogguppehåll, men nu är det måndag så då kör vi på det igen!
Orkar inte skriva om allt som gjordes i helgen men vi har gjort allt från att myst med Malin & Hampus på loppis till att ha haft johans familj här på besök, har även haft olyckan framme så lilleman fick rejält med näseblod (kommer man från mullsjö säger man så jaaa!) men annars så har vi bara tagit det lugnt.

I fredags upptäckte jag även något som har gett mig förståelse för lillemans otroligt jobbiga beteende.
Han har äntligen fått två tänder! Eller ja, dom är på väg upp genom tandköttet, men dom små vita riskornen är på g iallafall!! Dock är jag lite osäker på om all denna väntan är värd denna klängighet, dessa hemska bajsblöjor och det onda dom orsakar i lillemans mun, men förhoppingsvis är dom de ;)

Förövrigt har jag suttit i telefon halva dagen känns det som utan något positivt resultat..
Lite privat kanske, men jag käkar ju cerazette mini-piller och dom har fuckat upp min kropp totalt!
Dom första månaderna gick det hur bra som helst, men sen har jag börjat få mer och mer ont i mina äggstockar ju längre tiden har gått och det har bara eskalerat och blivit värre. Sen nu har jag börjat få blödningar varannan vecka och när jag har det har jag jordens mensvärk varje jävla dag. Det är normalt med blödningar ibland, särskilt i början, men nu har jag ju ätit dom i ett halvår och det har blivit värre med tiden. Så ringde först till ungdomsmottagningen för att boka tid där (här i halmstad tillhör man det tills man fyller 24, sjukt!) men dom kunde inte hjälpa mig eftersom dom inte har ultraljudsutrustning där eller gynekologer, så dom hänvisade mig till MVC så jag ringde dit, men dom ville inte alls hjälpa mig eftersom dom bara hjälper gravida. Dom hänvisade mig sedan vidare till kvinnokliniken, men dom har flera veckors väntetid ev flera månader och för att få gå dit måste jag först få en remiss från unm som tar 2 veckor och därefter tar det en månad innan jag får komma till kvinnokliniken.
FATTAR NI VILKET JÄVLA SJUKT SYSTEM VI HAR!
Alltså jag kan ju bara sluta med pillerna, men grejen är den att man tydligen kan få cystor på äggstockarna av dessa piller, det är därför jag vill kolla upp och se så att allt ser ok ut.
Ska tilläggas att alla sa att jag kunde sluta med mina piller och börja med andra istället och då fick jag ju påpeka att jag är APC-resistent och inte får äta några andra och då rörde detta till ännu mer i denna dåliga grytan. Jag kan ju ha kopparspiral men det vill jag inte ha eftersom jag nästan aldrig ha hört positiva saker ifrån folk som har haft det, känns som man blir lika lätt gravid när man har en sån ändå.

SÅ imorgon ska jag börja dagen med att ringa till en privatgynekolog för att se om dom kan ge mig en tid. 

Nu ska jag gå ut och gå med Lucas och Harry så jag kanske kommer på bättre tankar.
Annars får jag ta till lite bakning, det är det ända jag gör bra när jag är upprörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0