Emmylou,

Tjo!

Har precis städat lite här hemma. Fattar inte hur man kan dra in så jäkla mycket skit, visst bidrar harry och hans päls men ändå! Dammsög och dammade av lite iallafall. Hade Lucas på ryggen i hans "ryggsäck" och han måste antingen tyckt det var avslappnande eller bara jävligt tråkigt, för han somnade som en stock där bak! Haha :)
Tänkte ta och göra lite egen fruktpuré till Lucas strax, har fryst ner massa blandad frukt som jag har tänkt mixa med lite naturellyoghurt. Man tjänar nog på att göra egen än att köpa dom där förbaskade burkarna hela tiden, men om han gillar det blir en annan femma..
Sen efter det blir det en liten fikadejt med Malin på roberts, vi ska planera en liten tripp till ge-kås. Vi båda måste dit snart, hon & Hampus ska ju ha bebis snart och behöver ju saker till den och jag behöver massa grejer till min lilla bäser helt enkelt :) Jaja, mysigt ska det bli iallafall, det fina vädret gör det ju inte sämre!

Igår hade jag Åsa, Alice och deras lilla Basse ( en am. cocker valp) här på besök. Vi fikade på gofika och så fick Harry & Basse leka lite. Första gången dom träffades var dom inte så förtjusta i varandra, men nu är dom helt plötsligt bästis och bundis nästan, sötnosarna! Lucas gillar Basse och hans pussar också :)
Helmer och Basse blev väl inte bästisar direkt, båda var extremt nyfikna på varandra men lika rädda för varandra. Dom nosade varandra i baken och så fort basse skällde så började helmer fräsa i ren rädsla och vice versa, och så höll det på. Men Helmer var fortfarande väldigt nyfiken på honom, så om ett par gånger så är dom säkert kompisar också, dom är ju nästan lika gamla liksom! :)
Fick förövrigt en jättesnygg present av åsa, en döskallesjal som jag suktat efter i hennes butik. Skitsnygg verkligen och den kommer att användas flitigt! Tack igen! :)
Efter fikat var det dags för BVC med lilleman. Nu väger han 9015 gr och är 74 cm lång, så han har ju gått upp 400 gram och växt 1,5 cm på en månad. Var rädd att han fick för lite mat eftersom han vaknar på nätterna och vill äta, men nänä! Han får ju verkligen tillräckligt med mat, så det är nog bara en fix idé plus lite sug efter nattamat antar jag :)
Han kissade även ner hela mig och charmade Anki som vanligt!

Ne, nu ska jag kirra purée innan lilleman vaknar!
Ciao!


Så får Lucas sitta när jag städar, blir lite mer gjort än om han är på golvet.
En väldigt uppskattad present som vi fick av Lucas Farmor&Farfar.



Snarrrrkkkkkk...zzzZZZzzz


Min present, älskar kombon med rosorna och skallarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0